Ont i smalben efter promenad

purity_666

Trådstartare
Jag har varit ute på promenad nu två dagar och har fått lite ont i smalbenen typ. Jag tänkte benhinnorna men har läst att de sitter lite mer på insidan underbenen? Det här är mer framsidan smalbenet. Den muskel som aktiveras när man böjer foten rakt neråt. Är det benhinnor eller nåt annat?

Jag undrar mest om det är vanlig träningsvärk i en muskel i så fall. Är det benhinnor kan det ju bli inflammation och man bör ta det lugnt. Såå.. benhinnor eller träningsvärk i annan muskel?
 
Jag har varit ute på promenad nu två dagar och har fått lite ont i smalbenen typ. Jag tänkte benhinnorna men har läst att de sitter lite mer på insidan underbenen? Det här är mer framsidan smalbenet. Den muskel som aktiveras när man böjer foten rakt neråt. Är det benhinnor eller nåt annat?

Jag undrar mest om det är vanlig träningsvärk i en muskel i så fall. Är det benhinnor kan det ju bli inflammation och man bör ta det lugnt. Såå.. benhinnor eller träningsvärk i annan muskel?

Har själv samma "problem" då jag varit ute och gått mycket på sistone (plus en del i nya skor), och var också lite orolig för benhinneinflammation - men bestämde mig för att det nog bara är träningsvärk :P
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: cherie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 493
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp