Ont när hästen lyfter bakbenet!

Fast va ?!
Hästen är ju otroligt nogsamt utredd på den mest renommerade klinik som finns i Sverige och dessutom öht inte halt eller besvärad allmänt så som TS noga beskriver så hur i hela friden det finns anledning att byta klinik fattar jag verkligen inte . Det känns som det blivit ngt praxis svar på sociala media att ge det rådet så fort man läser något öht om problematik där man inte riktigt når fram hela vägen att diagnosticera .

Jag tycker det är ett ypperligt bra råd att åka till en annan klinik även om man skulle ha varit hos världens bästa. Det är fortfarande människor som ska bedömma.
Min egen var till klinik och blev utdömd pga inflammationer och spatt, men när jag åkte till en annan för en second opinion så blev domen en helt annan. Båda klinkerna tillhör de bästa här i västra Sverige.
Idag, 3,5 månad efter att hästen blev utdömd så är vi mer eller mindre tillbaka på banan igen. Jag har t.o.m varit tillbaka hos den första kliniken och veterinären som dömde ut är rätt imponerad över hästens förbättring. Den känner bara av lite av spatten i ena bak. Spatten i andra bak har den inte längre ont av och inte heller i sina framben.
Hade jag bara lyssnat på veterinären på första kliniken så hade hästen inte levt idag.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp