Ont om tjejer i åldern 16 till 19 år?

landsbygdsbo

Trådstartare
"Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. Min forskning visar att det finns flera negativa konsekvenser för samhället när obalanserna i könsfördelningen ökar, något som Sverige behöver diskutera på allvar, skriver professor Valerie M Hudson. -

Vad händer med jämlikheten när denna nya könsfördelning slår igenom?
 
"Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. Min forskning visar att det finns flera negativa konsekvenser för samhället när obalanserna i könsfördelningen ökar, något som Sverige behöver diskutera på allvar, skriver professor Valerie M Hudson. -

Vad händer med jämlikheten när denna nya könsfördelning slår igenom?
Det var väldiga underskott på män efter världskrigen i Europa, det verkade inte hända någonting speciellt?
 
"Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. Min forskning visar att det finns flera negativa konsekvenser för samhället när obalanserna i könsfördelningen ökar, något som Sverige behöver diskutera på allvar, skriver professor Valerie M Hudson. -

Vad händer med jämlikheten när denna nya könsfördelning slår igenom?
Enligt artikeln kan konsekvenser blir tex ökat antal våldsbrott.
Det var e nedlåtande sätt att se på män.
Det handlar väl om hur männen själva beter sig. Männen väljer själva vilka ideal och traditioner de har.
Det är inte kvinnor som ska fungera som stötdämpande för männen,
Det blir lite som någon som uttryckte sig om att det var bra att kvinnor gick på fotboll för då blev männen lugna. Nej det är inte kvinnors roll att göra män lugna. Män får ta det ansvaret själva.
 
Enligt artikeln kan konsekvenser blir tex ökat antal våldsbrott.
Det var e nedlåtande sätt att se på män.
Det handlar väl om hur männen själva beter sig. Männen väljer själva vilka ideal och traditioner de har.
Det är inte kvinnor som ska fungera som stötdämpande för männen,
Det blir lite som någon som uttryckte sig om att det var bra att kvinnor gick på fotboll för då blev männen lugna. Nej det är inte kvinnors roll att göra män lugna. Män får ta det ansvaret själva.

Jag är helt enig. Män behöver inte jämnåriga kvinnor som agerar morsor. Det är dags att man börjar se på dem som vuxna individer som är kapabla (och tvungna) att ta ansvar för sina egna handlingar.
 
Enligt artikeln kan konsekvenser blir tex ökat antal våldsbrott.
Det var e nedlåtande sätt att se på män.
Det handlar väl om hur männen själva beter sig. Männen väljer själva vilka ideal och traditioner de har.
Det är inte kvinnor som ska fungera som stötdämpande för männen,
Det blir lite som någon som uttryckte sig om att det var bra att kvinnor gick på fotboll för då blev männen lugna. Nej det är inte kvinnors roll att göra män lugna. Män får ta det ansvaret själva.
Kriminalitet och alkoholism var väl några av de följder som kunde utläsas i de grupper som inte hamnade i fasta förhållanden.
Sedan, med tanke på dagens internationalism så lär nog "postorderkvinnorna" öka i antal..
 
Enligt artikeln kan konsekvenser blir tex ökat antal våldsbrott.
Det var e nedlåtande sätt att se på män.
Det handlar väl om hur männen själva beter sig. Männen väljer själva vilka ideal och traditioner de har.
Det är inte kvinnor som ska fungera som stötdämpande för männen,
Det blir lite som någon som uttryckte sig om att det var bra att kvinnor gick på fotboll för då blev männen lugna. Nej det är inte kvinnors roll att göra män lugna. Män får ta det ansvaret själva.

Lite som den (förhoppningsvis utdöda) traditionen att sätta "lugna och duktiga" tjejer bredvid "stökiga" killar i klassrummet, med förhoppningen om att tjejen skulle ha en lugnande inverkan på busfröet. Med enda resultat att tjejens eget skolarbete stördes :grin:
Det verkar ha varit tjejers och kvinnors uppgift sedan tidernas begynnelse, att ha någon lugnande eller dämpande effekt på pojkar och män. Som att de inte vore kapabla att ansvara för det själva
 
Lite som den (förhoppningsvis utdöda) traditionen att sätta "lugna och duktiga" tjejer bredvid "stökiga" killar i klassrummet, med förhoppningen om att tjejen skulle ha en lugnande inverkan på busfröet. Med enda resultat att tjejens eget skolarbete stördes :grin:
Det verkar ha varit tjejers och kvinnors uppgift sedan tidernas begynnelse, att ha en lugnande inverkan på pojkar och män. Som att de inte vore kapabla att ansvara för det själva
Åh Gud vad jag hatade det!
Jag tar alltid upp det som något av det jag hatade mest från min skolgång. Att man skulle vara extralärare eller extramamma.
 
Lite som den (förhoppningsvis utdöda) traditionen att sätta "lugna och duktiga" tjejer bredvid "stökiga" killar i klassrummet, med förhoppningen om att tjejen skulle ha en lugnande inverkan på busfröet. Med enda resultat att tjejens eget skolarbete stördes :grin:
Det verkar ha varit tjejers och kvinnors uppgift sedan tidernas begynnelse, att ha någon lugnande eller dämpande effekt på pojkar och män. Som att de inte vore kapabla att ansvara för det själva

Fruktansvärt! Och sen hängde de över ens skolbänk för att kopiera, eller be "snällt" att man skulle renskriva deras saker så att de fick godkänt på skrivstilen (ja så gammal är jag...). Min sambo är lärare och han tillämpar inte detta tack och lov!
 
så lär nog "postorderkvinnorna" öka i antal..
... och då gör du väl en ny tråd om det? Tänk vad förskräckligt om det blir fler kvinnor än män? Det är ju MYCKET VIKTIGT att vi alltid, alltid har en precis jämn fördelning av kvinnor och män i det här landet, för hur ska det annars gå med allt?!? Ring i alla klockor, ropa från barrikaderna, det är KATASTROF PÅ GÅNG...

eller inte. Next.
 
Vad menar du?
Män får väl ta ansvar själva.
Är det kvinnornas fel att män hamnar i kriminalitet eller missbruk?
Nej men många kvinnor agerede för att skaffa sig fasta förhållanden.
De män som utnyttjade situationen + den extrema bostadsbrist som rådde
ledde till många trasiga förhållande med faderlösa barn,och det i sin tur till just alkoholism och kriminalitet.
I ett stabilt samhälle bör förhållandena vara ca 50/50.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp