Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Casteloro

Trådstartare
Aj, min fot värker! :crazy:

I en veckas tid har jag haft ont på ovansidan foten utan någon som helst anledning. Jag har ätit alvedon och ipren under den här tiden, men det har inte blivit bättre. Ibland strålar det upp i fotleden och jag har helst tofflor på mig inne då det kan göra riktigt ont om jag belastar för mycket. Jag kan gå i princip vanligt men som sagt, ibland lägger jag tyngden fel och det gör ont. Det gör förstås ont när jag trycker där, men jag känner även en pirrande känsla som jag inte riktigt mer kan beskriva.

Jag ska givetvis ringa till VC på måndag om det fortfarande inte blivit bättre. Förstår att det inte är många här på buke som kan hjälpa mig genom min beskrivning, på ett internetforum O_o, men jag vill ändå skriva av mig. För här, HÄR kommer the drama queen fram. Har på relativt kort tid tappat två släktingar till mig, varav en ganska närstående, i cancer. Googlade därför caner i foten och fick hjärtat i halsgropen. :o: banghead: Gud så dum jag är och känner mig.

Ge mig bara ett lugnande ord? :cautious:
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Bytt skor nyss?

Tänker på samma sak. Jag köpte nya skor i januari, och några veckor senare hade jag en inflammation i en senskida på ovansidan av foten (som fortfarande sitter kvar - enda anledningen till att skorna fortfarande lever är att jag inte har kunnat bestämma mig för om jag ska bränna dem eller kasta dem i ån).
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

var på foten gör det ont? kan du hitta någon specifik punkt som smärtar mer?

Jag har ju ont här och där med jämna mellnrum och ett av ställena som jag haft typ oförklarligt ont på är på fotens ovansida. Jag hittade en punkt som smärtade extra mycket. Kollade hos läkare, som förvisso ställde en diagnos som var helt uppåt väggarna fel (mortons neuralgi - googla så ser du var den sitter) eftersom min smärta satt på annat ställe än detta. Men hon vågade i alla fall prova att spruta med kortison där jag hade ont, lite "på försök" och faktum är att det hjälpte.

Det kan finnas många orsaker till ont i foten och cancer lär väl inte vara den vanligaste av dem i alla fall.
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Svarar lite snabbt; Jo, det ser ut att stämma överens med vart min smärta sitter. Ringer min VC i morgon!
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

*stjäl tråden lite*

Min smärta sitter på utsidan av foten, och jag misstänker stressfaktur (efter att ha googlat lite :sneaky:)

Min undran till någon kunnig. Ska man göra något åt det eller är det bara gilla läget och se glad ut tills det läkt av sig själv?
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Har du hört talas om läkare,de är ganska mycket bättre på att diagnostisera krämpor ,än folk i allmänhet.:)
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Har du hört talas om läkare,de är ganska mycket bättre på att diagnostisera krämpor ,än folk i allmänhet.:)
frågan är väl snarare om du har läst ordentligt eller bara bestämt dig för att vra mopsig i största allmänhet?
Aj, min fot värker! :crazy:

I en veckas tid har jag haft ont på ovansidan foten utan någon som helst anledning. Jag har ätit alvedon och ipren under den här tiden, men det har inte blivit bättre. Ibland strålar det upp i fotleden och jag har helst tofflor på mig inne då det kan göra riktigt ont om jag belastar för mycket. Jag kan gå i princip vanligt men som sagt, ibland lägger jag tyngden fel och det gör ont. Det gör förstås ont när jag trycker där, men jag känner även en pirrande känsla som jag inte riktigt mer kan beskriva.

Jag ska givetvis ringa till VC på måndag om det fortfarande inte blivit bättre. Förstår att det inte är många här på buke som kan hjälpa mig genom min beskrivning, på ett internetforum O_o, men jag vill ändå skriva av mig. För här, HÄR kommer the drama queen fram. Har på relativt kort tid tappat två släktingar till mig, varav en ganska närstående, i cancer. Googlade därför caner i foten och fick hjärtat i halsgropen. :o: banghead: Gud så dum jag är och känner mig.

Ge mig bara ett lugnande ord? :cautious:

Svarar lite snabbt; Jo, det ser ut att stämma överens med vart min smärta sitter. Ringer min VC i morgon!
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

*stjäl tråden lite*

Min smärta sitter på utsidan av foten, och jag misstänker stressfaktur (efter att ha googlat lite :sneaky:)

Min undran till någon kunnig. Ska man göra något åt det eller är det bara gilla läget och se glad ut tills det läkt av sig själv?

Varför misstänker du stressfraktur?
Gått långt och mycket? Cortisonbehandling?

I bland kan man rentav behöva gipsa för att det ska få en chans att läka, dvs mest för att få patienten att ta det lite lugnt.
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Det kom efter lokaltävlingen hemma (6-7/4), då går jag mycket, mer än jag är van vid kontorsråtta som jag är

Sprang dessutom runt i totalt helt fel skor (sonens gamla avlagda slitna vinterskor)
Sen dess har jag haft ont till och från och nu är det mest till :(

Kan säga att de platta sandaler jag tog på mig till jobbet idag gör skitont gå i, men det märkte jag inte förrns jag kom till jobbet och mina andra skor ligger i resväskan i sambons bil.
Åker 24 timmars ikväll, så jag får väl ta mig till VC på torsdag morgon. För nu börjar det bli outhärdligt :banghead:

Inget cortison, aldrig tagit något sådant
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

För mig låter det som när jag hade en stressfraktur. Jag jobbade tre dagar i lite för stora gummistövlar och mina fötter är fortfarande inte normala.
 
Sv: Ont ovansida fot utan någon som helst anledning?

Jag fick något liknande för en herrans massa år sedan - hade varit och julhandlat med en kusin, vi stannade och fikade och hoppsan, när jag ställde mig upp efteråt kändes det som om knivar slet genom översidan av foten.

Jag gick (eller tvingades ;)) till VC och jag hade en inflammation i en av metatarsalerna (?). Så fort jag kom dit och blev lite klämd på blev jag ordinerad sängläge och någon stark värktablett som funkade bra men jag sov typ 16 timmar per dygn av den. Tror att det var en starkare variant av Naproxen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har länge haft problem med "ringtån", dvs tån bredvid lilltån. Tidigare var det värst på morgonen, direkt när jag klivit upp ur...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: karamba
·
Kropp & Själ I fredags hade jag en brottningsmatch med en kompis som fick ett tvärt slut när han råkade slänga mig så hårt i golvet att min fot...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag känner mig desperat efter tips, råd eller erfarenheter. Jag har så ont i min fot att jag inte kan gå :( Bakgrund; Blev sjuk väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 654
Senast: kompis87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp