Bukefalos 28 år!

movi

Trådstartare
Börjar fundera på om hunden har ont någonstans då jag tycker att hon tappat mycket av sin fart och små andra detaljer/rörelsemönster som gör att jag blir misstänksam. Så det får bli en hälsocheck. Misstänker att det sitter i ryggen då hon tidigare haft problem med korta stumma ryggmuskler, som blev bra med kontinuerlig massage his utbildad, (men det kanske aldrig blev helt bra och det visar sig nu?) Har ni nåt bra tips på ställen i Södermanland/Östergötland? Vill få henne bra utredd, kanske både veterinär/hundfysioterapeut.
 
Låter mycket troligt att det är pga smärta ja. Massage kan vara jättebra för att lindra symptom, för att få hunden bra för tillfället, men om hunden haft problem med ryggmusklerna så är det i de flesta fallen pga att någon annan muskel bråkar. Genom att massera ryggen blir hunden visserligen bättre, men så länge grundproblemet inte åtgärdas så kommer spänningarna att komma tillbaka.

Öht så är det bra att komma ihåg att spända muskler beror på något, oavsett var i kroppen de finns, och att det gäller att hitta anledningen till det för att på riktigt kunna få hunden bra på riktigt. Sedan kan absolut massage vara ett hjälpmedel som får hunden bättre, men enbart massage är sällan lösningen på problemen.
 
Låter mycket troligt att det är pga smärta ja. Massage kan vara jättebra för att lindra symptom, för att få hunden bra för tillfället, men om hunden haft problem med ryggmusklerna så är det i de flesta fallen pga att någon annan muskel bråkar. Genom att massera ryggen blir hunden visserligen bättre, men så länge grundproblemet inte åtgärdas så kommer spänningarna att komma tillbaka.

Öht så är det bra att komma ihåg att spända muskler beror på något, oavsett var i kroppen de finns, och att det gäller att hitta anledningen till det för att på riktigt kunna få hunden bra på riktigt. Sedan kan absolut massage vara ett hjälpmedel som får hunden bättre, men enbart massage är sällan lösningen på problemen.
Hon är behandlad av även veterinär, då det började med nacke, och sen slutade med ryggmuskler, och sen blev bra ett tag vad det verkade som. Jag vill inte göra om samma hafsiga resa där resultatet blir halvdant, så därför ville jag ha tips på någon bra som verkligen kan sin sak. Där hon blir ordentligt utredd så man slipper att det blir ett återkommande problem. Starten var nog nacken.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 979
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 702
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 374
Hundhälsa Nu vänder jag mig till allvetande buke för att se om ni har några erfarenheter av mitt "problem" eller några tips och ideér... Min vita...
Svar
15
· Visningar
11 124
Senast: simba_112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp