Ooops! Hur vänder jag tillbaka skärmen?

Magiana

Trådstartare
Jag har råkat vända skärmbilden 90 grader. Hur vänder jag den rätt igen?
 

Bifogade filer

  • 20181119_210551.jpg
    20181119_210551.jpg
    133,6 KB · Visningar: 22
Prova ctrl+alt+ en av piltangenterna

Jag har också råkat göra så när jag istället för att trycka ctrl+alt+delete kommit åt en piltangent :o
 
Prova ctrl+alt+ en av piltangenterna

Jag har också råkat göra så när jag istället för att trycka ctrl+alt+delete kommit åt en piltangent :o
Tack!!! Det funkade!

Men det känns ju helt stört att det ens är möjligt att vända på skärmen.
 
Tack!!! Det funkade!

Men det känns ju helt stört att det ens är möjligt att vända på skärmen.

Jag har en kollega som föredrar att vrida runt sina två skärmar så att de står på "högkant" istället för med breda sidan neråt som en normal person :confused: Antar att det iallafall då är bekvämt att kunna vrida med bilden rätt, annars vete sjutton när man ska använda den funktionen :rofl:
 
Sonens katt var expert på det där att vända skärmen :p Första gången undrade jag om någon skämtade med mig, efter ett tag lärde jag mig att det var lämpligt att stänga av tangentbordet när jag gick ifrån det :p
 
Men det känns ju helt stört att det ens är möjligt att vända på skärmen.
Inte konstigare än att man kan ha telefonen i ”landscape” eller ”portrait”. Finns helt enkelt vissa saker som passar bättre som det ena eller andra. :)

Nu blev jag nyfiken på om armen jag använder till min vänstra skärm låter mig vrida skärmen. Tror när jag tänker efter att den skulle funka bättre för det jag använder den till!
 
Jag har en kollega som föredrar att vrida runt sina två skärmar så att de står på "högkant" istället för med breda sidan neråt som en normal person :confused:
Om du skulle arbeta mycket i formatet A4, så skulle du inte se ut som ett frågetecken.
Stående skärm kallas A4 mode hos oss.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Öppnade laptopen och skärmen visar upp och ner. Det är säkert tio år sedan jag hjälpte en elev att vända den rätt. Tror ni jag kommer...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp