movi

Trådstartare
När kan man räkna med att såret är läkt och "säkert" efter en pyo-op?

11 dagar sen op, och har inte varit intresserad av såret.

Dock i natt TROR jag att hon slickat på det. Hon har tratt nattetid, men jag vet att jag vaknade i natt av att tratten rev mig i ansiktet och att jag då kanske slet av den, eller om hon lyckats själv. Men såret såg lite rödare ut, så därför misstänker jag att hon varit på det. Har tvättat med koksalt och spänt på tratten.

Är det så pass läkt efter 11 dagar att det inte är nån fara?

Vill bara ha det läkt, lugn och ro i mitt huvud, själv väntar jag på strålning av hjärntumör och känner att jag snart går på knäna när det strular med nåt, så huvet går på högvarv just nu!
 
Vill du ha lugn och ro skaffa en body till henne. :heart
Jag har en body till henne, som vi använde första nätterna, en morgon när vi vaknade så såg det ut som vi amputerat ena frambenet, det hade hon lyckats få in i bodyn 😁 så tratten har funkat bäst, ja tills i natt 😁 Har provat med ett utetäcke som täcker magen, det funkade toppenbra, men är ett rätt tjockt täcke, så det blir kanske lite varmt. Min fundering är mest om det är så pass läkt att man kan köra utan.
 
Om du är osäker kan du ju alltid ladda ner någon gratis veterinärapp och visa bild på det :) Själv hade jag nog hållit koll över dagen och sett om det röda försvunnit igen. Rent ytligt brukar ju sår läka snabbt. Sedan tar det tid för att vara hållbart även längre in i kroppen och vid motion av hunden osv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte att det kan finnas någon här som skulle kunna ge mig ett råd om vår Aussie, Santi som blev stelopererad i sin bakhas efter...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: CissiN
·
Katthälsa Min katt låg på lur bakom gardinen vid balkongdörren när jag stängde den och klämde hennes svans.... Det verkar som att hon bara...
Svar
0
· Visningar
1 099
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Har en åttaårig portugisisk vattenhund som jag för cirka tre veckor sedan upptäckte några skorviga utslag på. Gick ett par dagar och vid...
Svar
11
· Visningar
3 869
Senast: nilie
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 605
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp