Operation av knäskål som hoppar ur led?

Fideli

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av operation av knäskålar som hoppar ur led? Blev det bra? Hur lång var rehab-tiden efter operationen? Hur ofta hoppade knäskålen ur led innan ni fick operation? Har den hoppat ur led efter operationen?

Mina knäskålar har hoppat ur led ca var 4:e år sedan jag var 4 år gammal (blir 50 i år), nu har vänster knä hoppat 5 ggr på 8 veckor (började med en riktigt illa skada vid skidolycka, sedan fortsätter det eftersom det är så instabilt), men läkaren säger bara att "om det blir ett återkommande problem så får vi diskutera operation, men helst vill man ju inte operera och knäskålen kan lika lätt hoppa ur led även efter operation". Jag tycker ju att det redan är ett återkommande problem... Men det är klart, om operationen inte hjälper så är det ju ingen idé... Men varför utför de i så fall dessa operationer överhuvudtaget?

Jag vet att man har rätt till en "second opinion", men läkaren på ortopeden på sjukhuset ville inte ens träffa mig utan skickade bara remissen från akutläkaren vidare direkt till ortopedtekniska, där jag fick ett knästöd, och till sjukgymnast. Genom jobbets sjukförsäkring fick jag då komma till en privat klinik, så detta är ju "second opinion" (dock ser jag på klinikens hemsida att denna läkare jobbar både hos dem och på sjukhuset, så det är ju möjligt att det är samma läkare).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 148
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 381
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 025
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp