Operera bort mandlarna

nightcrawler

Trådstartare
Det verkar inte bättre än att jag får operera bort mandlarna. Åker man hem samma dag? Vad kan man göra efteråt? Har förstått det som att man ska ta det lugnt, men hur länge? Att det är flytande föda som gäller i ca 2 veckor har jag koll på. Nått mer jag behöver veta eller tänka på?
Remissen bör ha skickats igår så det har inte kommit långt än
 
Jag fick åka hem samma dag. Fick med Diflofenak hem.
Dock blev jag dålig efteråt. Troligtvis hade jag haft ytterligare en halsfluss på intågande.
Trots att läkningen tog tid och jag hade en del problem så var det i slutändan värt det. Jag hadde 8 halsflusser på ett år!!

Var sjukskriven i 6 v pga problemen men normalt var 2. Då iaf.
 
Jag opererade bort dom i gymnasiet efter att ha haft lite för många halsflusser och halsbölder 🙃

Åkte hem samma dag och åt flytande i kanske två veckor.
Jag var inte särskilt pigg så gjorde ändå inget annat än vilade och tog det lugnt.
Minns inte hur länge jag var hemma men hade börjat äta som vanligt igen.

Köp hem bra mat så det finns hemma, (mer flytande) potatismos är tex gott att äta när man börjar kunna äta varma saker igen.
 
Opererade bort när jag var 27-28år. Bästa jag gjort.
Gick från halsfluss varannan månad ca, och förkyld varje månad, till ca tre förkylningar nu på lika många år.

Ingreppet tog ca 30min (sövd). Fick åka hem ett par timmar senare, hade skjuts.
Fick en morfintablett efter, samt några till utskrivna dag 3 eller 4 då det gjorde riktigt ont.
I övrigt inte så farligt, bara väldigt väldigt trött första dagarna.

Hade köpt med extreeemt mycket flytande mat hem eftersom jag räknade med 2 veckor, kunde dock äta mjuk mat inom ett par dagar och vanlig mat på fjärde dagen kanske. Även om jag var försiktig med det.

Skulle säga, se till att vila. Får du något morfinliknande, se till att ha något laxerande hemma. Dag två av morfintabletter var 100ggr mer smärtsamt än något i halsen, tills jag fick i mig en hel påse katrinplommon :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp