Opererad axel

Hej. Har en opererad cuffruptur, någon som gjort samma.. när har ni kunnat/vågat/fått rida igen?

Jag väntar på att få en axeloperation. Min fysio sa att rehaben efter kommer ta 6 månader och rida kan jag göra efter den perioden är över. Går du inte hos fysio för rehab? I så fall kan ju fysion svara på dina frågor.
 
Ok. Jo men tycker inte jag får inte tydliga svar☺️

Vad svarar fysion?

Min sa ganska tydligt att det får dröja till efter rehabperioden är klar för att jag ska kunna använda den armen ordentligt. För min del tror jag inte att det är ridningen som är det som är svårast för axeln. Utan det är mockningen, ryktningen, lyfta hovar, bära hö osv. Mtp problemen jag har nu så kommer jag vara försiktig! Jag vill verkligen att den ska bli bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
656
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: cewe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
518
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp