Bukefalos 28 år!

Opererat tårkanalen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit paus en vecka. Har varit i Skåne på ögonoperation. Ny tårkanal. Har haft dubbel näs bredd i fyra dagar nu. Olidlig smärta och känslan när man inte får snyta sig när det tjocknar av snor i näsan och luften inte kommer fram. Det är jättejobbigt! Eller när det bara pissar ut blod efter att ha lutat sig framåt. Jag har ju haft tårkanalsinflammation för några månader sedan. Det fick jag ju eftersom det tar en j-la tid att få komma på operation i annat län. Den smärtan vill jag ALDRIG uppleva igen. Satt och väntade på att varet i ögat skulle spräcka skinnet, så gissa om det gör ont. Med den upplevelsen i minnet är jag förskräckt så fort det börjar svullna runt ögat, vilket det gjorde direkt dagen efter operationen. Har alltså varit jätrenervös för att utveckla den smärtan, men ögongegset har varit vitt och inte gult, så det har gått bra. Ingen inflammation, bara mörbultad näsa. Nu är det i sig också smärtsamt och stygnen på sidan av näsan hjälper till att strama emellanåt. Så från två kinesögon, för det opererade ögat har också blivit konstigt av nässvullnaden är det nu efter fyra dagar normalt utseende på den icke opererade sidan. Rejält näsblod fick jag dock idag när jag tog på Indra bakbensskydden. Jädrans vad det kan blöda. Trodde det hade lugnat sig efter operationen nu men icke.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp