Sporthorse

Trådstartare
Är det någon som rider med ett par Ophena?
Hur tycker ni att det fungerar? Får man bra stöd i foten? Hur pass sitter magneten? Är det tex svårt att få loss foten om man vill ändra greppet på stigbyglen? Tex om man vill flytta in foten mer eller räta upp den. Fastnar massa annat mot stigbygeln? :laugh:
Är det jobbigt att tänka på sulan om man tex har flera skor? Övriga åsikter?
 
Jag har ett par Phena sen ett halvår tillbaka.
Jag valde att köpa 2 par sulor för att slippa flytta mellan skor och stövlar, det blev för meckigt.
Magneten sitter rätt bra, testade senast igår att nästan åka av och bägge stigbyglarna satt kvar på fötterna.

Ändra greppet är lite svårt, för magneten i sulan sitter där den sitter så du har inte så mycket olika grepp att välja på.
Jag tycker dock inte att det är svårt att få loss foten. Än så länge får jag dock titta och tänka lite när jag sätter i foten för att få den helt rätt.

Jag har inte fått några större saker att fastna, än. Däremot har jag insett hur mycket magnetiskt material det är i sand, grus och manegebotten... Jag har såna där häftiga magnetiska "skogar" som man fick när man lekte med järnfilspån i skolan på fotplattorna till stigbyglarna nu.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 273
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 352
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp