Optimerad foderstat...ensilage...

E

eldhroka

Satt och lekte lite med ett foderoptimerigsprogram... Lät alla färdiginlagda värden stå kvar och experimenterade sen med att fylla i olika träningstillägg... När jag kom ned i 20 % träning så sa programmet ifrån när jag ville ta bort ensilaget... Det stod att det inte gick att göra någon optimerad foderstat utan det... Funderar lite... Om man då tränar så pass lite och inte har möjlighet att ge ensilage, hur gör man då??? Kanske ska tillägga att det här inte är aktuellt för mig nu, satt som sagt var mest bara och lekte mig fram för att jag är så nyfiken och alltid måste testa allt.. :D.. Finns det någon som är duktig på foderstater som kan svara på om det där ensilaget verkligen ska behövas...

Mvh Anna
 
Du räknar alltså på de värden som redan finns i programmet. Varför?!?!? Det har ingen relevans till verkligheten, och att den inte kan OPTIMERA betyder att den inte kan få dina exakta siffror och så billigt som möjligt med de foder som finns att välja på som står inskrivet just då.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 161
Foder & Strö Jag pratade med en igår om höanalyser, tror vi kom in på det av att vissa har inte analyser på sitt hö. Det denne menade på var att om...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 531
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp