Orange eller nån annan färg? *tips*

mumrikan

Trådstartare
Har dimblå lindor och matchande schabrak (suede Danrider), samt vita lindor och vitt schabrak m mörkgröna kantband men jag skulle behöva en uppsättning till. I vilken färg tycker ni?
Ena hästen jag rider är brun och den andra gråskimmel så det bör passa båda.
Har funderat på orange, vinröd, plommonlila eller olivgrön. Vad tycker ni om dessa färger? Andra förslag?
Ge gärna också förslag på var man köper lindor och schabrak som matchar (mias?) för jag tycker inte det är snyggt när det är för olika nyanser.
 
Sv: Orange eller nån annan färg? *tips*

skimmlar passar i alla fall i orange =P en brun häst?? hmm.. jag hade satt på dne de också.. jag är ett fan av orange.

jag har oranga shabraker från clobus och mias. mias är samma färg på deras lindor också. Sen har jag oranga lindor från Hansbo också.

Sen mintgrönt kanske??

Olivgrönt går säkert hem, men plommon, hmm.. neee..

/Martina som klär alla sina djur i orange =P
 
Sv: Orange eller nån annan färg? *tips*

olivgrönt, definitivt!

eller ja möjligen marin...?

INTE orange på en bruning...:eek: (eller ja, JAG skulle ju inte klä på en brun häst orange iaf. det får vara på svarta eller skimlar... :o )
 
Sv: Orange eller nån annan färg? *tips*

skimmlar passar i alla fall i orange =P en brun häst?? hmm.. jag hade satt på dne de också.. jag är ett fan av orange.

jag har oranga shabraker från clobus och mias. mias är samma färg på deras lindor också. Sen har jag oranga lindor från Hansbo också.

Sen mintgrönt kanske??

Olivgrönt går säkert hem, men plommon, hmm.. neee..

/Martina som klär alla sina djur i orange =P

olivgrönt, definitivt!

eller ja möjligen marin...?

INTE orange på en bruning...:eek: (eller ja, JAG skulle ju inte klä på en brun häst orange iaf. det får vara på svarta eller skimlar... :o )

OK ni tycker alltså:

Orange: Passar skimmeln men bara kanske den bruna. Jag börjar nog alltmer tänka att det kan vara snyggt även på en brun häst.
Mintgrön: tycker jag inte själv är så snyggt men det är kanske för att jag har hemska minnen av att typ hela min garderob var mintgrön och cerise när jag gick på högstadiet. Annars vet jag att det är på väg tillbaka.
Olivgrön: Tänker jag passar bättre på den bruna än på skimmeln (men skimmeln lånar jag iofs bara 1 g/vecka)
Plommonlila: Nej kanske inte
Marin: Vill inte ha för mörk färg på lindorna för båda hästarnas ben är nästan svarta.

Jag tycker nog att det lutar åt orange (det är väl den nya modefärgen?) eller olivegrön. Fler åsikter?
 
Sv: Orange eller nån annan färg? *tips*

Orange är en allmänt vidrig färg tycker jag. :angel: Plommonlila ser så Hööksigt ut tycker jag, på det negativa sättet. :p Vinrött kan vara fint, sålänge det inte är med brunt läder iaf, men lite trist.

Olivgrönt, grått, creme och andra milda färger tycker jag är snyggast! Och fint rödluvan-rött på detaljer är oslagbart! :D

Eskadron och Anna Scarpati (henrikssonsridsport.se) har sjukt fina saker just nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Lydia
·
Kropp & Själ Tycker det är vansinnigt intressant det här med färger och hur det påverkar utseendet på folk. Jag vill klä mig i mer färger, men känner...
2
Svar
21
· Visningar
3 900
Senast: gylle
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en helt ny uppsättning schabrak/lindor till mitt sto och behöver råd i följande mycket viktiga fråga: Vilka...
Svar
18
· Visningar
1 699
Senast: Tagliabue
·
Dressyr Behöver förnya garderoben. De färger jag har är: vit ljusblå mörkblå olivgrön ljusgrå brun svart röd ljusgrön Förra...
2
Svar
25
· Visningar
4 997
Senast: materia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp