Ord per sida

Masqueradee

Trådstartare
Jag sitter just nu med en hemtenta där vi fått detta omfång att förhålla oss till:

"Använd ett standardtypsnitt (t ex Times New Roman eller Garamond) i grad 11 eller 12. Ange alla dina källor och visa med referenser (fotnot/not) samt samlad källförteckning från vilken källa du har hämtat viss information (gäller även bilder). Omfång totalt ca 3-5 A4-sidor text, exklusive bilder och källförteckning."

Hur många ord kan jag då säga att jag har att förhålla mig till? Jag har räknat 500ord/sida, alltså 1500-2500 ord. Låter det rimligt?
Kan även tillägga att jag inte kommer räkna antal ord i fotnoterna, som vissa i min klass gör, för då kommer jag nog att skriva alldeles för mycket..
 
Jag vet inte om jag missförstår, men varför behöver du räkna antal ord om du redan har fått ett sidantal som ram?

Jag hade nog gjort hela hemtentan med fotnoter och ev. bilder, sedan klistrat in enbart brödtexten i ett eget dokument för att se att det omfångsmässigt är lagom till sidantalet istället..
 
Jag vet inte om jag missförstår, men varför behöver du räkna antal ord om du redan har fått ett sidantal som ram?

Jag hade nog gjort hela hemtentan med fotnoter och ev. bilder, sedan klistrat in enbart brödtexten i ett eget dokument för att se att det omfångsmässigt är lagom till sidantalet istället..

Jag skulle ju i och för sig kunna klistra över all text i ett annat dokument! Jag räknar ord eftersom jag har flertalet bilder och därför har svårt att hålla koll på hur många sidor text jag är uppe i :)
 
Jag skulle ju i och för sig kunna klistra över all text i ett annat dokument! Jag räknar ord eftersom jag har flertalet bilder och därför har svårt att hålla koll på hur många sidor text jag är uppe i :)

Då förstår jag! :) Tror fortfarande att det är enklare att bara klistra in texten i ett nytt dokument.
 

Liknande trådar

Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp