ordo equester mars

Lucia999

Trådstartare
Hittar typ ingen info om sadeln ordo equester mars, vet någon något om denna sadel? Vilka ryggar passar den? Passar den lång och hög manke eller går det helt bort? Såklart ska jag även kolla med sadelprovaren som kommer om en vecka, men är väldigt nyfiken på just denna sadel.
 
Den passar raka ryggar, klarar nog en del manke. Mars är på väg att utgå från sortimentet och säljs ut nu. Den ersätts av Apollo som är typ samma sadel fast med utbytbara koppjärn och den passar på lite mer svängda ryggar.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
653
Senast: Robina
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp