Organisera garderoben

sthu

Trådstartare
Min garderob är kaos. Lycka till att hitta ett specifikt plagg liksom.

Idag är det varsin trådbacksställning med fyra korgar. En stång rakt över där alla klänningar och makens skjortor hänger.
Ena hörnet fullt med grejer, fläktar och väskor och sånt som inte får plats nån annanstans.
IMG_20201027_075315.jpg


Nu behöver jag tips på hur jag kan organisera det hela lite bättre!
 
Bara det att vika kläder i lådorna och s.a.s. lägga dem på högkant istället för ovanpå varandra har gjort stor skillnad för mig. Jag ser enkelt vad som finns i lådan (om jag följer mitt eget system och inte bara knökar in allt vill säga).
 
Min garderob är kaos. Lycka till att hitta ett specifikt plagg liksom.

Idag är det varsin trådbacksställning med fyra korgar. En stång rakt över där alla klänningar och makens skjortor hänger.
Ena hörnet fullt med grejer, fläktar och väskor och sånt som inte får plats nån annanstans.
Visa bifogad fil 59180

Nu behöver jag tips på hur jag kan organisera det hela lite bättre!

Används allt?
Det som inte används hade jag förvarat någon annanstans.
Och kanske flyttat en del av det som används också, till typ en byrå.
 
Används allt?
Det som inte används hade jag förvarat någon annanstans.
Och kanske flyttat en del av det som används också, till typ en byrå.

Allt används, i omgångar. Är både sommar- och vinterkläder i trådbacken. Det som inte används åker ut :up: har ingen plats för en möbel till.

@SaraXX Hur menar du att du viker då? Just nu ligger ju alla t-shirts platt på varandra, så vill man ha något längre ner i lådan måste man rota igenom allt.
 
Kläder för säsong åker ut ur garderoben och bor i lådor tills det är dags att använda. Byt ut lådorna till hyllor? Vik och lägg snyggt på hög sorterad efter typ av kläder. Tex svarta byxor i en hög, jeans i en hög, långärmade tröjor i en hög. Fungerar utmärkt för mig. Ut med allt som inte hör hemma i garderoben!
 
Kläder för säsong åker ut ur garderoben och bor i lådor tills det är dags att använda. Byt ut lådorna till hyllor? Vik och lägg snyggt på hög sorterad efter typ av kläder. Tex svarta byxor i en hög, jeans i en hög, långärmade tröjor i en hög. Fungerar utmärkt för mig. Ut med allt som inte hör hemma i garderoben!

Hyllor går inte sätta upp, vi hyr och får inte göra vad som helst. Dessutom snedtak så enda stället att sätta hyllor på är bakom klänningarna och det blir inte så smidigt.

Har ingen annanstans att förvara typ fläktar..
 
Hyllor går inte sätta upp, vi hyr och får inte göra vad som helst. Dessutom snedtak så enda stället att sätta hyllor på är bakom klänningarna och det blir inte så smidigt.

Har ingen annanstans att förvara typ fläktar..
En byrå i ett annat rum? Jag har en walk-in-closet, men sambon har två byråar + en garderob i ett annat rum. I garderoben har han skjortor osv och varje byrålåda har ett användningsområde. Typ underkläder/t-shirt/byxor. Jag har lådor med olika innehåll. En för trosor, en för BH, en för badkläder osv.
Jag skulle verkligen försöka få ut allt som inte hör hemma i garderoben, annars kommer det fortsätta vara för trångt för att få ett bra resultat,
 
En byrå i ett annat rum? Jag har en walk-in-closet, men sambon har två byråar + en garderob i ett annat rum. I garderoben har han skjortor osv och varje byrålåda har ett användningsområde. Typ underkläder/t-shirt/byxor. Jag har lådor med olika innehåll. En för trosor, en för BH, en för badkläder osv.
Jag skulle verkligen försöka få ut allt som inte hör hemma i garderoben, annars kommer det fortsätta vara för trångt för att få ett bra resultat,

Fast utrymmet under snedtaket går ju ändå inte använda till annat tänker jag? Det är för lågt för ens en trådback.
Har som sagt ingen plats för mer möbler i huset.
 
Allt används, i omgångar. Är både sommar- och vinterkläder i trådbacken. Det som inte används åker ut :up: har ingen plats för en möbel till.

@SaraXX Hur menar du att du viker då? Just nu ligger ju alla t-shirts platt på varandra, så vill man ha något längre ner i lådan måste man rota igenom allt.
Så. Jag är generellt småallergisk mot diverse metoder och följer inte alls detta i övrigt, men just att vika så funkar mycket bättre för mig.
Screenshot_20201027-101129_Samsung Internet.jpg
 
Går kanske att byta ut någon annan möbel?
Hurtsar under sängen? Krokar på väggar/dörrar?

Har lådor under sängen, till underkläder och sängkläder. De är en del av sängstommen så de sitter där de sitter.
Jag vill inte ha kläder hängandes ute i rummet, tycker det blir så stökigt då.
Har ingen möbel som går att byta ut, alla fyller en funktion.
 

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för organisation på era kläder? Just nu har jag olika kategorier men jag börjar blanda hej vilt för att jag inte riktigt kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 413
Senast: Ramona
·
Hemmet Det är tvättdag idag och jag tog precis upp ett lass rent att lägga undan. Vi har otroligt snålt om garderober här, 2 på 4 personer och...
2
Svar
22
· Visningar
4 904
Senast: MikaTela
·
Hästmänniskan Tänkte att ni bukefalister kanske hade några smarta lösningar på hu jag gör för att få plats med så mycket grejer som möjligt i det...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Tänkte dela med mig lite av vad jag och pappa gjort i stallet idag. Vi har litet stall, endast fyra boxar, och en liiten sadelkammare...
Svar
9
· Visningar
4 966
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp