Sel

Trådstartare
Livet går undan!
Jag började ju för någon vecka sedan se mig om efter eventuella uppfödare och kommande kattungar. Visste att min älskade tant var på väg att lämna mig och.. ja.. vi hanterar förluster på olika sätt. Nu visar det sig att den allra första uppfödaren jag kontaktar via rekommendation från en väns vän väntar ungar i slutet på Maj redan. 😱:cry::confused::nailbiting::love:
Jag ska prata vidare med henne men jag antar att jag typ kanske står i kattunge-kö nu? Eller nåt?
 
Den som har eller har haft en oriental eller siames får gärna dela med sig av viktiga tips och råd och saker och ting här. 😅
 
Man ska ha minst 2 st Siames/ Oriental eller liknande ras.
Denna ras är något helt annat än många andra raser.
Älskar att ligga i klump och trängas. Dom mår dåligt av att vara ensamkatt. finns ibland annonser på äldre katter som vill flytta till ensamhem. Vill man enbart ha en katt välj annan ras.
Det är som att ha småbarn, oftast runt dig och pratar.
En del är skygga andra översociala, Men dom har aldrig vält något. strimmlat en soffa klöst sönder en dörr, dörrar skall vara öppna tycker en del. Rekommenderar skinnsoffa. Min oriental tjötar hål i huvudet på mig nu om att få gå ut i sele. Även om hon älskar att gå ut så får hon panik om hon hör ett oväntat ljud eller ser någon person ute. Men hon sover på nätterna. Väldigt smart men känslig katt. En fick jag bära konstant annars hängde han i byxbaken. Jag gillar inte att dom extremavlar på fladdermusöron nu känns inte sunt. Har haft Orientaler i 20 år.
 
Jag är förberedd på vokaliseringen.... tror jag. 😅 Och den ska förhoppningsvis bli en duktig promenadkatt, jag vill att hen följer med mig och Shiban ut på äventyr!
Min oriental pratar mindre än ena huskatten (men hon är å andra sidan en tjötröv av rang också), däremot har han ett helt annat ljud i sitt prat. Han hörs nog genom betong utan problem, men än har inte grannarna klagat 😉. Själv tycker jag mest att det är trevligt, förutom när han börjar yla om mat när jag reser mig från soffan sent på kvällen när vi ska sova (och det redan finns kvällsmat tillgänglig sedan en timme tillbaka)
 
Man ska ha minst 2 st Siames/ Oriental eller liknande ras.
Denna ras är något helt annat än många andra raser.
Älskar att ligga i klump och trängas. Dom mår dåligt av att vara ensamkatt. finns ibland annonser på äldre katter som vill flytta till ensamhem. Vill man enbart ha en katt välj annan ras.
Det är som att ha småbarn, oftast runt dig och pratar.
En del är skygga andra översociala, Men dom har aldrig vält något. strimmlat en soffa klöst sönder en dörr, dörrar skall vara öppna tycker en del. Rekommenderar skinnsoffa. Min oriental tjötar hål i huvudet på mig nu om att få gå ut i sele. Även om hon älskar att gå ut så får hon panik om hon hör ett oväntat ljud eller ser någon person ute. Men hon sover på nätterna. Väldigt smart men känslig katt. En fick jag bära konstant annars hängde han i byxbaken. Jag gillar inte att dom extremavlar på fladdermusöron nu känns inte sunt. Har haft Orientaler i 20 år.
Ah, två katter blir svårt, inte minst med tanke på inköpspriset. Jag hade hoppats att det skulle räcka med en shiba att kurra på. :heart Jag får prata med uppfödaren.
Hoppas jag får en bära-runt-på-kisse oavsett! Det är det intensivt sociala jag helst vill ha.
 
Hade aldrig velat vara utan min chokladpralin 😍

07E7F653-94D5-4F22-B615-156B718FF3D3.jpeg
 
Ah, två katter blir svårt, inte minst med tanke på inköpspriset. Jag hade hoppats att det skulle räcka med en shiba att kurra på. :heart Jag får prata med uppfödaren.
Hoppas jag får en bära-runt-på-kisse oavsett! Det är det intensivt sociala jag helst vill ha.

Uppfödaren borde säga om den anser att 2 behövs. Skulle de behövas, kan kanske en tidigare avelskatt tas över, dessa brukar inte kosta multum.

Spännande!!
 
Uppfödaren borde säga om den anser att 2 behövs. Skulle de behövas, kan kanske en tidigare avelskatt tas över, dessa brukar inte kosta multum.

Spännande!!
Ja jag hoppas att vi kan ha en bra konversation. Hon kom varmt rekommenderad och är dessutom vän med en av mina shiba-folk (vilket jag inte visste först. ) så jag tänker att hon måste vara vettig. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 040
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 380
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 088
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp