Orijen eller Standardt?

Amandaochhalo

Trådstartare
Hej allihop! :)

Jag ger min mini aussie, Halo, Orijen och lite Bravo förskfoder som topping. Halo är jätte fin i päls och hull, bajsar 2 gånger per dag.

Var i en djuraffär häromdagen och skulle köpa mer Orijen och blev då tillsagd att Orijen är gjord på ärtor och är därför inte bra. Plus att det är väldigt starkt för magen. Hon kändes väldigt erfaren och visste mycket. Hon rekommenderade standardt.

Vill därför fråga här om någon vet rent innehållsmässigt vilket av fodrerna som är bäst? Eftersom Halo funkar bra på Orijen så klarar hennes mage den höga kötthalten, men vill ju hellre ge henne ett mildare foder så hon inte får problem med magen senare. Kommer fortsätta ge henne färskfoder som topping, då hon älskar det.:p

Skulle man kanske kunna blanda Orijen och standardt? För att göra Orijen lite mildare?

Tacksam för svar!!:heartbow::heart
 
Hej allihop! :)

Jag ger min mini aussie, Halo, Orijen och lite Bravo förskfoder som topping. Halo är jätte fin i päls och hull, bajsar 2 gånger per dag.

Var i en djuraffär häromdagen och skulle köpa mer Orijen och blev då tillsagd att Orijen är gjord på ärtor och är därför inte bra. Plus att det är väldigt starkt för magen. Hon kändes väldigt erfaren och visste mycket. Hon rekommenderade standardt.

Vill därför fråga här om någon vet rent innehållsmässigt vilket av fodrerna som är bäst? Eftersom Halo funkar bra på Orijen så klarar hennes mage den höga kötthalten, men vill ju hellre ge henne ett mildare foder så hon inte får problem med magen senare. Kommer fortsätta ge henne färskfoder som topping, då hon älskar det.:p

Skulle man kanske kunna blanda Orijen och standardt? För att göra Orijen lite mildare?

Tacksam för svar!!:heartbow::heart
Får mina hundar välja så väljer dom Acana (Orijens kusin, samma tillverkare men något mindre animalier) :) Nu käkar inte dom torrfoder dagligen, men när dom gör så blir det Acana. Har även gett Orijen till valpar, men även där föredras Acanas valpfoder som jag gett av en del (enda torrfodret mina valpar får förutom råfoder) :)
Standardt gillar inte mina hundar alls och jag tycker det är ojämn kvalite - så även på magarna.
 
Om hunden funkar på sitt foder och du är nöjd så ser jag ingen anledning att byta.
Själv har jag Standardt som grundfoder till mina och de är fina och funkar bra på det.
Jag själv skulle aldrig byta foder för hur en del andra hundar blir av det. Jag utgår bara från mina egna. Vet att färskfoder tex ska vara så himla bra men min lilla blir förstoppad och unghunden får sura uppstötningar på färskfoder.
Så skit i vad hon på zooaffären sa och ge Orijen om du är nöjd med det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 631
Senast: Milosari
·
T
Övr. Hund Ja, som rubriken lyder...jag blir alldeles kollrig i huvudet av denna foderdjungel. Anser mig kunna iallafall litegrann kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 621
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp