Orimligt jobbiga småsysslor

MCP

Trådstartare
Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er bara helt enkelt inte för att göra dem?

För mig är det klippa naglarna på fingrarna, vet inte varför jag drar mig för att göra det (tånaglarna så är ju obekvämt och därför lite av ett projekt, så de ser jag inte som orimligt att de är jobbiga att klippa :D)

Sätta in papper i mappar, snark vad det är jobbigt. Jag menar, de säker hela 20 papper i året som jag måste sätta in i mappar, jääättejobbigt. Har just nu en bunt med papper som stirrar anklagande på mig från byrån :cautious:
 
Betala räkningar. Även om jag vet att jag har pengar till det så tycker jag det är så jobbigt att göra det. Drar jämt på det till absolut sista dagen då jag såklart måste det.
Har inte så många räkningar, så går väldigt snabbt egentligen.
Att lägga in på autogiro borde väl vara det smartaste, men det känns oöverstigligt.
 
Duscha. Gör det varje kväll, men längtar inte precis och hade gärna sluppit men håret blir en fetthärd om jag inte gör det.

Hålla ordning i min mail. Syns det inte finns det inte och jag är glömsk, tills jag ser det och inser att jag måste ta tag i det och skjuter sedan fram det.
 
Vika tvätt. Jag kan utan vidare samla flera maskiner rent tvätt på hög, för att steget "vik och lägg in" tar emot på ett helt obegripligt sätt? :angel:

Tvätta håret står också på listan, men det är jobbigt på riktigt så jag tycker inte att det räknas på samma sätt. (Tar en timme att tvätta det och många timmar innan det torkar...)
 
hålla köket rent, plocka undan prylar och lägga ren tvätt på rätt ställe... jag har inga problem att starta en tvätt och hänga tvätten, men vika den.... Jag har lättare för att skotta snö i en timme eller klippa gräsmattan i 1,5 timme.. sånt som egentligen är betydligt mer tidskrävande, men lättare att ta tag i.
 
Göra pajdeg!

Tycker matpaj är såååå gott, och mycket godare med egen deg än såndär färdig. Och så enkelt att göra och gott att ha i matlåda. Själva pajdegen tar väl max ett par minuter att knåda ihop och ett par minuter att trycka ut i en form men ändå så drar jag mig något enormt för det.

Idag har jag en morotspaj i ugnen som hade varit så mycket godare med en egen deg än en färdigköpt, men det var jag för lat för.
 
Torka av diskbänken! Att röja av och plocka i och ur diskmaksin är kanske inte några favoriter men de är görbara - till skillnad från den helt orimliga surdegen att blöta en trasa och torka av ytorna :arghh:

Övriga placerade: dammsuga (tack och lov för tofflor!), vattna växter vintertid (de växer ju ändå inte) och våttorka badrumsgolvet (det är något djupt ologiskt att ett golv som blir blött flera gånger i veckan också behöver våttorkas för att hålla sig rent).
 
Torka av diskbänken! Att röja av och plocka i och ur diskmaksin är kanske inte några favoriter men de är görbara - till skillnad från den helt orimliga surdegen att blöta en trasa och torka av ytorna :arghh:

Övriga placerade: dammsuga (tack och lov för tofflor!), vattna växter vintertid (de växer ju ändå inte) och våttorka badrumsgolvet (det är något djupt ologiskt att ett golv som blir blött flera gånger i veckan också behöver våttorkas för att hålla sig rent).
Älskar logiken i att det är jobbigt att våttorka gold du ändå blöter ner 😂 kan relatera!
 
Torka av diskbänken! Att röja av och plocka i och ur diskmaksin är kanske inte några favoriter men de är görbara - till skillnad från den helt orimliga surdegen att blöta en trasa och torka av ytorna :arghh:

Övriga placerade: dammsuga (tack och lov för tofflor!)
Ja, dessa två. Jag kan heller inte fatta varför jag tycker att det känns mer görbart att plocka ur diskmaskinen än att torka diskbänken, men det är bara så. Men jag ogillar också en skitig diskbänk så man måste ju bara ta tjuren vid hornen ibland.

Det finns få maskiner som kan få mig att tappa humöret så snabbt som dammsugare. Sladden är liiite lite för kort för att man ska nå det där sista hörnet, så man måste byta kontakt. Drar man den lite för snabbt efter sig så lägger den sig på rygg och spelar död. Och den lyckas skrutta ihop och fastna i vartenda matta man råkar ha i dess väg :arghh:
 
Duscha! Och tvätta hår.

Och gå ner med saker i förrådet, det kan bli stående hur länge som helst i hallen trots att det bara är två trappor ner till förrådet.
 
Tanka bilen. Jag kör tills det står på rött nästan jämn. Det och gå ut med återvinningen. Annars har jag kunnat skala bort mycket som är motigt, som att vika tvätt. Jag viker inte utan häller ned det i olika korgare eller knölar in det i ett skåp.
 
Ja, dessa två. Jag kan heller inte fatta varför jag tycker att det känns mer görbart att plocka ur diskmaskinen än att torka diskbänken, men det är bara så. Men jag ogillar också en skitig diskbänk så man måste ju bara ta tjuren vid hornen ibland.

Det finns få maskiner som kan få mig att tappa humöret så snabbt som dammsugare. Sladden är liiite lite för kort för att man ska nå det där sista hörnet, så man måste byta kontakt. Drar man den lite för snabbt efter sig så lägger den sig på rygg och spelar död. Och den lyckas skrutta ihop och fastna i vartenda matta man råkar ha i dess väg :arghh:
Men ja! Dammsugaren får fram det värsta i mig. Har precis investerat dyra pengar i en robotdammsugare och inser att den är MAGISK. Villhöver en till övervåningen också 😂
 
Hålla städat i hallen, starta dammsugaren, börja våttorka golven och vika in tvätt i garderoben.

Jag tror det är typ fyra moment för att få hallen uppröjd men av nån anledning GÅR det inte. Och när det väl gått så gror den igen på tre röda ändå.
 
  • Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 811
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 908
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp