Orka läsa mitt problem?:(

Tibra

Trådstartare
Vad ska jag göra?
nej nej nej det som inte får hända har hänt..
just nu.. de senaste veckorna.. hmm.. måste jag erkänna för att kanske få någon slags hjälp eller stöd så måste jag..
har tröttnat på hästen helt enkelt :( de kännst hemskt att skriva det..hon är ju liksom ..min bästa vän..
förra året fick jag också en sån här period i vintern..ja tröttnade lite då men suget kom sedan tillbaka igen då våren var påväg..men.. ja uscha.. i år känns det värre asså..
hon mår ju bra nu.. frisk och pigg..det har ju varit så mycket strul med denna häst men det har ju alltid ordnat sig..
men nu är det helt booring :( vad ska jag göra?

hon är inte min.. det är 2 km mellan oss och jar har LOVAT vid mitt hjärta förra sommaren att ta hand om henne, annars skulle hon avlivas.. och jag är så tacksam över att jag verkligen fick den chansen..jag vill ju inte förlora henne.. men det är så mkt nu :(
mkt i skolan, kompisar ja.. men alltid är ju hästen emellan och det är ett MÅSTE att man ska dit..och jag kan inte begära av ägarna heller att de ska ta några dagar för de har de inte tid med.. och att en annan liten unge skulle bli "medryttare" eller vad man säjer.. nee.. föresten finns inte så många i min lilla by som är mogen nog att kunna bli det.. dessutom skulle jag bli så svartis.. sån är jag.. hon är ett djur som alla andra.. tex en hund.. även om man tröttnat att gå ut å gå med den har man inte hjärta att sälja eller kasta ut den.. det är ju ens bästa vän!

jag tror mkt också på att jag har tröttnat helt pågrud av att ridningen går åt skiten! hon är svänkryggig, no muskler, tappat töltakten helt, ingen korrekt galopp.. ne allt bara jävlas :( sadeln kan jag inte ha för den glider fram som nå tok..så jag rider barbacka jämt men även jag måste räta till mig rätt ofta och det är inte alltid lika kul och bekvämt att rida barbacka jämt.. traven har ju blivit så skumpig nu så jag tappar balansen och även min täckbyxor har det blivit värsta hålet i..säkert för ryggraden (lite skratt där emellan) och jag blir bara argare och argare på hästen ju värre det går då vi är ute och rider.. och det vill jag ju inte.. allt blir bara fel :( vad ska jag göra? klar man tappar sugen då inget blir som man tänkt sej fast man kämpat och lagt ut så mkt tid på denna häst..vad gör man? låna ut henne ett tag? ja men då kommer vi ju tillbaka till det övre jag skrev.. och dessutom vill jag ju inte att någon annan ska lyckas med ridningen på henne.. det är ju någon som JAG vill utveckla själv på henne.. hon är ju min skatt..

varför ska de vara såhär..? ta lektioner för nån instruktör.. skitdyrt vill jag säja och jag är ju inte den som har pengar i fickan jämt..dessutom tänker jag såhär: ja men då går man på en kurs som kanske är 1- 2 dar.. får lära sig något nyttigt..tiden går skitfort och snart så är de dagarna över.. så har man gjort av med alla sina pengar på någon som inte hjälpte ett skit.. men det blir ju oftast så.. vad gör man? usch.. jag blir så trött av att ens tänka på detta..jag älskar ju den hästen men samtidigt.. ja..börjar jag växa ifrån intresset?

det vanligaste svaret man får : ja men det går över.. du har kommit i den perioden nu..

usch de svaret hjälper ju inget..hmm..men frågan är ju ändå väldigt svår kanske att svara på då..kanske inte ens går att svara på utan bara sitta och läsa.. nicka med och sen gå till nästa tråd..

jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra..rida är ju inte speciellt kul nu heller ju.. kanske för att det går som det går.. och det är ju heller inte kul för min vän.. hon måste ju få komma ut! visst rider jag.. men oftast med pina :( hmm.. jag känner mej som världens dåligaste nu.. ge mej en käftsmäll..

mvh/Linda
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Strunta i ridningen ett tag kanske, eller bara nån mysig skritt tur utan krav på nånting. Eller ta vinterlov från det och bara va med hästen gå ut å gå eller hitta på nått trick att öva på t ex buga eller nått.
Jag brukar ha det så där oxå ibland men det brukar gå över, hellst när ja lånar ut hästen till syrran på sommrarna när man knappt ser honom på 4 månader brukar det vara lite roligare på vintern.
Hoppas du kommer över det :)
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Lillknoddas skrev:
Strunta i ridningen ett tag kanske, eller bara nån mysig skritt tur utan krav på nånting. Eller ta vinterlov från det och bara va med hästen gå ut å gå eller hitta på nått trick att öva på t ex buga eller nått.
Jag brukar ha det så där oxå ibland men det brukar gå över, hellst när ja lånar ut hästen till syrran på sommrarna när man knappt ser honom på 4 månader brukar det vara lite roligare på vintern.
Hoppas du kommer över det :)

Jo de hoppas ju jag med..
men är det inte lite synd om hästen då den inte får jobba på ett tag?
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Nää!! Ibland är det nyttigt med en viloperiod.

Dels om de har jobbat en lång period innan, så hjälper vilan de nya kunskaperna att sätta sig. Det får mogna lite. Dels om det inte funkar alls, som i ert fall, kan det vara bra att bara skippa ridningen ett tag. Bara mys en månad och sen sätt igång lite lätt utan för mycket krav. Då kommer det garanterat att kännas roligare igen!!

Dessutom känner ju din häst nu att du inte känner för det och så blir det som en ond cirkel när det inte funkar...
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Det går ju ändå inget bra med ridningen så det kanske bara är kul å göra nått annat. Tömkörning är bra träning för ridningen utan att man sitter på.
På hösten innan snön kommer så brukar Johan mest stå eller vara ute å skritta, han har sin vila då och den verkar vara bra för att ladda batterierna. Både han och vi brukar vara mer possitiv till allt när vi sätter igång igen på "allvar".

Om man släpper alla måsten så blir det lite roligare.;)
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Förstår dig!
Hade lite så med min förra häst Bosse.
Älskade honom görmycket:love:. Han är en av dom goaste hästarna här på jorden.
Men tyvärr så började jag tycka att han var "tråkig":confused:
Jag sålde honom:cry: , tvärr hamnade han inte rätt på en gång, men dom som jag sålde honom till var såpass *hmm* "smarta" (Dom behandlade honom jättebra, men kunde tyvärr inte klara av honom, han började slänga av folk & beté sig lite "ouppfostrat" när dom red honom, Han som aldrig försökt göra nån illa överhuvud taget)
att dom sålde honom till en annan tjej i närheten som har honom nu.
Var nere & hälsade på honom hos henne för ett tag sen och jag lovar
att han har det hur bra som helst.. Kan knappt tro att det är möjligt men hon verkar älska honom ÄNNU mer än jag
gjorde ! :love: :banana: :D

Visst saknar jag honom otroligt mycket, men jag VET att han har det jättebra där han är nu :)
 
Senast ändrad:
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Hmm jobbig sutuation asså...

jag hade åsså en sån dära period m "min" häst...tyckte att vi inte kom npvart å att det var SÅ långt att åka dit (men vi ahr bytt stall nu) och inget passade,orka stå där å hålla på när han ändå inte jobbars som jag vill...

Men den lilla perioden e öve rå allt bättre än nånsin :bump:

men vad du kan göra är: strunta i ridningen ett tag,gå på promenader med henne,longera henne arbeta fr marken och sådant,lär henne konster,tex bugning och sånt kul ;)

bygg hennes muskler från "marken" börja om från början med henne,glöm allt dåligt som skett vid ridnigen,nu vet du hur hon är och vad som behövs att fixas,så ta börja därifrån,rid itne på ett tag föräns hon tex fått ltie emr ryggmuskler med hjälp av skogspromenader/klättning..löshoppa henne och sådant skoj..gör nåt kul med henne för då komemr du uppskatta att vara med henne och att åka dit.

du kan köra in henne kanske?:)

Ridning är inte allt! finns SÅ mkt annat skoj man kan göra med hästen! det blir X-tra kul när hon gör ett bra jobb,när hon lyckas med det du vill...det är väl det enda jag kan råda dig till att göra..

om inte det funkar så finns det tyvärr itne mkt mer du Kan göra än att sluta el ta paus..det finns så många andra hästar du kan hålla på med,Om det skulle gå den vägen..men du ska Absolut Inte tvinga dig till ngt du inte vill/gillar,för då kanske du tappar intresset Helt och hållet...

Lycka till:smirk:
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

MissAnaconda skrev:
Hmm jobbig sutuation asså...

jag hade åsså en sån dära period m "min" häst...tyckte att vi inte kom npvart å att det var SÅ långt att åka dit (men vi ahr bytt stall nu) och inget passade,orka stå där å hålla på när han ändå inte jobbars som jag vill...

Men den lilla perioden e öve rå allt bättre än nånsin :bump:

men vad du kan göra är: strunta i ridningen ett tag,gå på promenader med henne,longera henne arbeta fr marken och sådant,lär henne konster,tex bugning och sånt kul ;)

bygg hennes muskler från "marken" börja om från början med henne,glöm allt dåligt som skett vid ridnigen,nu vet du hur hon är och vad som behövs att fixas,så ta börja därifrån,rid itne på ett tag föräns hon tex fått ltie emr ryggmuskler med hjälp av skogspromenader/klättning..löshoppa henne och sådant skoj..gör nåt kul med henne för då komemr du uppskatta att vara med henne och att åka dit.

du kan köra in henne kanske?:)

Ridning är inte allt! finns SÅ mkt annat skoj man kan göra med hästen! det blir X-tra kul när hon gör ett bra jobb,när hon lyckas med det du vill...det är väl det enda jag kan råda dig till att göra..

om inte det funkar så finns det tyvärr itne mkt mer du Kan göra än att sluta el ta paus..det finns så många andra hästar du kan hålla på med,Om det skulle gå den vägen..men du ska Absolut Inte tvinga dig till ngt du inte vill/gillar,för då kanske du tappar intresset Helt och hållet...

Lycka till:smirk:

jo.. jobba från marken skulle kännas lite roligare faktiskt.. nu mot slutet har jag mest löslongerat henne.. men liksom.. bygger de verkligen upp muskler på det sättet? att jobba med dom från marken..jag har blivit muskelbesatt ända sedan hon blivit så muskulös..och det kan nog bero lite på det att det ända jag tängt på är att rida rätt och bygga upp muskler.. mycket mycket klättring.. hmm och det är jag så less på nu..
bugning låter kul.. men jag vet inte hur man riktigt gör.. jag har sökt förr och försökt ta reda på hur men hittar ingen speciell sida eller så..ja.. jag hoppas mitt tröttnande går bort..
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Glamoroza ox skrev:
Förstår dig!
Hade lite så med min förra häst Bosse.
Älskade honom görmycket:love:. Han är en av dom goaste hästarna här på jorden.
Men tyvärr så började jag tycka att han var "tråkig":confused:
Jag sålde honom:cry: , tvärr hamnade han inte rätt på en gång, men

Visst saknar jag honom otroligt mycket, men jag VET att han har det jättebra där han är nu :)

jo jag har funderat mkt på senaste tiden att det bästa för HENNE kanske vore om någon annan lååångt härifrån som verkligen tog hand om henne bra och kunde älska henne mer än vad jag gör "om de nu finns nån sån" men.. tanken att skiljas från henne efter allt vi gått igenom..det är tufft..jag tror inte jag skulle klara det egentligen :( har tänkt skriva en bok om "vårt lilla liv" tillsammans.. för det är..ja..det skulle nog bli en bra bok, hemsk.. men jag hoppas verkligen jag kommer över tröttnandet..
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Julle skrev:
Nää!! Ibland är det nyttigt med en viloperiod.

Dels om de har jobbat en lång period innan, så hjälper vilan de nya kunskaperna att sätta sig. Det får mogna lite. Dels om det inte funkar alls, som i ert fall, kan det vara bra att bara skippa ridningen ett tag. Bara mys en månad och sen sätt igång lite lätt utan för mycket krav. Då kommer det garanterat att kännas roligare igen!!

Dessutom känner ju din häst nu att du inte känner för det och så blir det som en ond cirkel när det inte funkar...


jo det låter rätt logiskt.. kanske skulle vi ta semester hon å jag,.
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Lillknoddas skrev:
Det går ju ändå inget bra med ridningen så det kanske bara är kul å göra nått annat. Tömkörning är bra träning för ridningen utan att man sitter på.
På hösten innan snön kommer så brukar Johan mest stå eller vara ute å skritta, han har sin vila då och den verkar vara bra för att ladda batterierna. Både han och vi brukar vara mer possitiv till allt när vi sätter igång igen på "allvar".

Om man släpper alla måsten så blir det lite roligare.;)

hehe vet inte ens hur man tömkör:crazy:
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Tibra skrev:
jo.. jobba från marken skulle kännas lite roligare faktiskt.. nu mot slutet har jag mest löslongerat henne.. men liksom.. bygger de verkligen upp muskler på det sättet? att jobba med dom från marken..jag har blivit muskelbesatt ända sedan hon blivit så muskulös..och det kan nog bero lite på det att det ända jag tängt på är att rida rätt och bygga upp muskler.. mycket mycket klättring.. hmm och det är jag så less på nu..
bugning låter kul.. men jag vet inte hur man riktigt gör.. jag har sökt förr och försökt ta reda på hur men hittar ingen speciell sida eller så..ja.. jag hoppas mitt tröttnande går bort..



asså när du longerar henne (vilekt man bör göra högst 20 min då det motsvarar ca 1 tim ridning) så stärker hon rygg och nackmusklerna väldigt mkt-då bygger hon muskler m tiden. men det bör man itne göra allt för ofta dp det sliter på benen om amn gör det för ofta (mellan 1-2ggr/v bör man göra)

sen kan du alltid ta hjälp av inspänningstyglar vid longering,sen kan du ALLTID kömköra! det är Jätte skoj och då "rider" du fast från marken och m hjälp av inspänningar kan hon också bygga muskler och det sliter inte så mkt på benen.

Det dära m bugning är upp till varje hästindivid om det är lätt el svårt.
men min häst lärde sig så hära : Du står på hästens vänstra sida såklart,du ska alltid ha en godsak i handen,sedan måste hästen va uppmärksam att du har godis å att den ska följa dig.
Du lyfter upp vänster framben å sedan för du handen udner hästens mage till mellan frambenen,där hästen ska följa med huvudet,så att den typ har huvudet mellan frambenen,sedan för du vänsterframben som du håller i (så nära hoven som möjligt) och för det långsamtbakåt samtidigt som hästen följer din hand m huvudet,sedan för du ner benet på marken så att hästen står på vänster framknä!
vips så bugar hon! sedan får hon godiset när hon bugar ås edan när hon ställer sig upp!
sedan får hon bara godis när du bett henne att ställa sig upp...inom sin tid kommer hon själv lyfta frambenet när du för handen mellan frambenen,

sedan när hon förstår principen m att buga och kan hålla sig kvar i den ställningen är det läge att hon bugar utan att du tar tag i benet!
du gör: ber henne ta upp benet-med din fot,sedan så ska du ha hennes väsnetr framben/hov på din fot vilandes,sedan knackar du henne på bringan samtidigt som hon långsamt ställer sig på knä..detta kan ta tid då hon kanske backar,men då visar du m lite godis i handen som du gör i början,då räcker hon sig ner..
men det är JÄTTE viktigt att du INTE tappar hennes ben så att hon dunstar ner m framknät,för då gör det bara ont...

Hoppas du förstog nu..det låter svårare än vad det egentlgien är..det gäller bara att finna sin metod som funkar:rofl:
gäller att pröva sig fram:)

Lycka till/ Kram-Nicole
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

MissAnaconda skrev:
Hoppas du förstog nu..det låter svårare än vad det egentlgien är..det gäller bara att finna sin metod som funkar:rofl:
gäller att pröva sig fram:)

Lycka till/ Kram-Nicole

oj.. de lät ju rätt logiskt.. hmm.. jag tvivlar på min dam.. men.. man kan ju alltid försöka..! så din häst buger helt av sig själv nu eller?:crazy:
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

En passande sadel är ju a och o för att ridningen ska funka och vara kul.
Leta rätt på närmaste sadelutprovarfirma och åk dit och prova tills ni hittar en som verkligen passar.
Chansa att skicka efter på måfå kan lyckas, men också göra en galen, då det kan ta många fram och tillbaka-skickningar innan det blir rätt. Också är det bra att få hjälp av en autoriserad person som har många sadlar i lager att välja på.

I annat fall råder jag dig till att köpa en bomlös, tex Gaiter från Kaupre.

Sedan tycker jag personligen att det ger mycket mer att ta regelbundna ridlektioner en gång i veckan som kanske kostar 100-250 kr/gång istället för att gå svindyra helgkurser, som ändå gör hästen helt slut om den just nu är lite otränad o omusklad.

Skritt i skog o mark nu i snön bygger faktiskt hästen riktigt bra, utan att man behöver ställa så stora krav på sig själv o hästen.

Något som är roligt är att plåta hästen före-under-efter, så ser man tydligare hur träningen bygger upp hästens kropp.

Kanske något litet tips som går att använda?

Vänliga hälsningar Tölva
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Måste hästen vara i topptrim då? Bestäm 1-2 dagar i veckan som du gör nått med hästen. Kanske rider en liten skrittur en dag och longerar eller tar en promanad mm en dag.

Sen vet inte jag vad du har för sorts häst. Kanske du kan ha den på lösdrift eller få lite hjälp med mockning så att du har helt hästfria dagar då hästen bara går i hagen men du vet att nån tittar till den i alla fall. Då kan du ha dagar då du kan göra nått annat, träffa kompisar eller vad du vill.

Kanske blir det roligare om du inte måste ut och ta hand om hästen varje dag. Jag tror även att du känner det stressad att det inte går framåt och du blir du irriterad och så går det ännu sämre. Det går nog bättre om du släpper träningskravet. Hästen kanske också skulle må bra av lite vila
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Tölva skrev:
En passande sadel är ju a och o för att ridningen ska funka och vara kul.
Leta rätt på närmaste sadelutprovarfirma och åk dit och prova tills ni hittar en som verkligen passar.
Chansa att skicka efter på måfå kan lyckas, men också göra en galen, då det kan ta många fram och tillbaka-skickningar innan det blir rätt. Också är det bra att få hjälp av en autoriserad person som har många sadlar i lager att välja på.

I annat fall råder jag dig till att köpa en bomlös, tex Gaiter från Kaupre.

Sedan tycker jag personligen att det ger mycket mer att ta regelbundna ridlektioner en gång i veckan som kanske kostar 100-250 kr/gång istället för att gå svindyra helgkurser, som ändå gör hästen helt slut om den just nu är lite otränad o omusklad.

Skritt i skog o mark nu i snön bygger faktiskt hästen riktigt bra, utan att man behöver ställa så stora krav på sig själv o hästen.

Något som är roligt är att plåta hästen före-under-efter, så ser man tydligare hur träningen bygger upp hästens kropp.

Kanske något litet tips som går att använda?

Vänliga hälsningar Tölva

hej..jo att rida med sadel vore roligast vid det här lagret.. jag provade den för nån dag sen.. bara för att känna hur det var.. gud.. det var mkt mer bekvämare och stadigare..men den gled fram fort och då var det inte lika roligt längre.. så sadel..jo det vore ju nå lämpligt att fixa..

hmm jo lektioner.. mene.. närmaste islandsstall ligger 7 mil härifrån om jag inte har rätt.. för det första har vi ingen egen transport och för det andra så skulle nog ingen ha tid att skjutsa.. så det blir ju lite svårare med det.

men dina andra tips skulle jag nog kunna följa..tack så mkt!
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

lillamyggan skrev:
Måste hästen vara i topptrim då? Bestäm 1-2 dagar i veckan som du gör nått med hästen. Kanske rider en liten skrittur en dag och longerar eller tar en promanad mm en dag.

Sen vet inte jag vad du har för sorts häst. Kanske du kan ha den på lösdrift eller få lite hjälp med mockning så att du har helt hästfria dagar då hästen bara går i hagen men du vet att nån tittar till den i alla fall. Då kan du ha dagar då du kan göra nått annat, träffa kompisar eller vad du vill.

Kanske blir det roligare om du inte måste ut och ta hand om hästen varje dag. Jag tror även att du känner det stressad att det inte går framåt och du blir du irriterad och så går det ännu sämre. Det går nog bättre om du släpper träningskravet. Hästen kanske också skulle må bra av lite vila


du har alldeles rätt.. finns det någon mer stressande person än jag just nu? och kraven känns stora..
"måste hon vara i topptrim?" frågade du.. det har hon aldrig varit och jag kommer nog aldrig att få henne det heller.. men även nu är hon inte så vacker i sin kropp och det klart man vill bygga upp hästens kropp.. både för att hon ska må bra och för att jag ska känna att nu har jag verkligen lyckats nått bra med henne.. innan jag tog hand om Tibra så stod hon mest.. och den hästen vill springa ruset av sig.. hon verkar tycka om att komma ut.. därför vill jag ju heller inte att hon ska få gå igenom samma sak igen.. men ja.. det kanske är det ända rätta för både henne och mig..ta det lugnt.. men jag måste ändå till stallet varje dag..jag kan aldrig tex åka hem efter en jobbig och lång skoldag utan måste hoppa av vid hästarna..även om jag är så trött att jag nästan somnar.. hmm men där får jag ju egentligen skylla mig själv eftersom jag lovade att ta hand om denna häst..
 
Sv: Orka läsa mitt problem?:(

Din attityd mot tränare var intressant. När jag har vart på kurs två-tre dagar för min ena tränare så är jag enormt inspirerad, jag vet vad jag har att jobba med och hur jag ska jobba med det. Jag har fått nya infallsvinklar på problem och jag älskar att rida då! Jag tränar och tränar för att bli bättre, för att på nästa träning ett par månader senare kunna visa att vi har blivit bättre att vi faktiskt har tränat! Och det ger resultat!
Min andra tränare är också guld värd, hon hjälper mig med stora och små problem, hjälper mig att vidareutvecklas och får mig att känna hur det ska kännas. Tränarna är välddgt lika på ett sätt och enormt inspirerande och får mig att känna hur det ska kännas. Sedan får jag själv leta efter att hitta den känsla igen och igen. Kurser är till för att lösa större problem, ge nya infallsvinklar och aha-upplevelser! Kurser är till för att inspirera, stämma av vart man har kommit och ta tag i nya problem, känna in nya saker.
Det är hemma man tränar, man känner efter och minns hur det var på kursen. Hemma får man tillbaka aha-känslan och man fortsätter arbetet med att bli en bättre ryttare.
Får man inte de känslorna hos sin tränare så ska man fundera på varför, är tränare och jag inne på samma linje? Trivs jag och hästen med tränaren? Tycker tränaren att min häst är vettig/trevlig? (Det har stor betydelse faktiskt) och väldigt viktigt är: En tränare behöver inte vara dålig bara för att jag och tränaren inte hade rätt kemi och det kanske inte gav vad jag hoppats på.

Jag har ridit i många år för många tränare och det ofta man säger att en tränare är så bra och man lär sig så mycket, men så byter man av olika saker tränare, provar en ny och inser att där finns ännu mer att hämta. De jag rider för nu är guld värda, de betyder allt för min ridning och att ersätta dem är omöjligt, jag har fått ett helt nytt sätt att se och känna och jag har börjat lära mig rida på riktigt, (efter 10 år med egen häst) och jag har inga planer på att sluta lära mig rida!
 

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 465
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 067
Senast: Sirap
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 471
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp