Låg kvar i sängen till en bra bit över 11. Ville inte gå upp. Önskar jag kunde få sova dygnet runt. Orkar inte med livet.

Men nu har katterna fått mat i alla fall. Själv har jag inte orkat klä på mig och det är under 16 grader inomhus. Har inte orkat tända i vedspisen heller.

Borde hämta ved. Orkar inte.
 

Har lagt mig i sängen igen. Hade varit skönt att få hjälp att tända vedspisen, hämta ved och koka kikärterna idag.
 
Jag har ingen ångest eller akuta självmordsplaner. Men huset blir utkylt och jag får ingen mat. Jag vill inte vara med längre.
Kan ju vara bra att ringa dem lite förebyggande, innan det hinner bli sämre? Plus att de då förhoppningsvis journalför att du mår dåligare = bra att det finns nedskrivet så de ser att du behöver mer hjälp.
Säger man inte exakt hur man mår så tror de att allt är bra.
 
Min erfarenhet av akutpsyk är att jag inte tror att du får så mycket hjälp därifrån. Finns det någon annan du kan ringa som kan hjälpa dig med de praktiska sakerna? Boendestöd. Säg att idag är det kris. Jag har kraschat
 
Min erfarenhet av akutpsyk är att jag inte tror att du får så mycket hjälp därifrån. Finns det någon annan du kan ringa som kan hjälpa dig med de praktiska sakerna? Boendestöd. Säg att idag är det kris. Jag har kraschat
Det är söndag. Boendestöd jobbar inte på söndagar.

Men har nu tagit mig upp ur sängen, fått på mig kläder och ätit lite fil och musli. Tänker åka till affären och köpa någon färdig mat snart.

Men fan vad livet suger. Och den här skiten ska man alltså ha tills man dör.
 
Bra jobbat! Tänk vilket bra jobb du gjort med 15 minuter om dagen. Väldigt inspirerande för mig och många andra. Tycker det låter som att du har det extremt tufft just nu, ekonomiskt och måste slita med brasa och annat för värme. Jag hade också mått dåligt i din situation. Jag har själv drabbats av tre virusinfektioner på rad och varit rejält sjuk i över tre veckor. (Covid, vinterkräk och influensa.) Nu har jag hostat till mig ryggskott och är definitivt sängliggande och känner mig eländig. Så är det kanske för dig också. Och du kraschar för att livet är tufft just nu trots att du kämpat som fan utan att fått resultat än. Inte att det är för att det är något inre fel på dig. Du gjorde vad du skulle och löste din tuffa dag. Det kommer vända för dig om du fortsätter kämpa
 
Bra jobbat! Tänk vilket bra jobb du gjort med 15 minuter om dagen. Väldigt inspirerande för mig och många andra. Tycker det låter som att du har det extremt tufft just nu, ekonomiskt och måste slita med brasa och annat för värme. Jag hade också mått dåligt i din situation. Jag har själv drabbats av tre virusinfektioner på rad och varit rejält sjuk i över tre veckor. (Covid, vinterkräk och influensa.) Nu har jag hostat till mig ryggskott och är definitivt sängliggande och känner mig eländig. Så är det kanske för dig också. Och du kraschar för att livet är tufft just nu trots att du kämpat som fan utan att fått resultat än. Inte att det är för att det är något inre fel på dig. Du gjorde vad du skulle och löste din tuffa dag. Det kommer vända för dig om du fortsätter kämpa
Att kämpa lönar sig inte. Jag sliter bara ut mig. Vet inte om du sett det men jag har ju fått en autism-diagnos för en dryg vecka sen, och jag känner bara att jag inte orkar. Livet blev hopplöst. Det finns inte längre någon framtid att kämpa för.
 
Att kämpa lönar sig inte. Jag sliter bara ut mig. Vet inte om du sett det men jag har ju fått en autism-diagnos för en dryg vecka sen, och jag känner bara att jag inte orkar. Livet blev hopplöst. Det finns inte längre någon framtid att kämpa för.
Vad tråkigt att läsa att du mår så mycket sämre och inte ser hopp om bättring!
Kan det inte vara så att du nu med diagnos kan få mer anpassad hjälp? Att det faktiskt just kan ge dig en bättre framtid?
 
Vad tråkigt att läsa att du mår så mycket sämre och inte ser hopp om bättring!
Kan det inte vara så att du nu med diagnos kan få mer anpassad hjälp? Att det faktiskt just kan ge dig en bättre framtid?
Jag tror inte på en bättre framtid. Vad ska ändra mitt kaos och startsvårigheter? T.ex. Är så trött på att leva.
 
Det hjälper nog inte dig just precis nu, men jag tror det är väldigt vanligt att krascha kort efter att man fått diagnos. Jag gick igenom en mindre kris när jag fick en diagnos för kronisk sjukdom som man kan leva fullgott med med livslång medicinering men det var en omställning att vänja sig vid sina nya förutsättningar, även om mitt liv egentligen blev bättre med medicin än utan.

Jag tycker du är superbra som tagit till utmaningen med 15 min städ och tror helt säkert att du kommer hitta fler strategier framöver som underlättar för dig. Och livet kommer kännas upp och ner. Ibland är det supermotigt och plötsligt inser man att det gått flera dagar där det mesta bara rullat på. En fot framför den andra så kommer du igenom även denna jobbiga period. ❤️
 
Jag tror inte på en bättre framtid. Vad ska ändra mitt kaos och startsvårigheter? T.ex. Är så trött på att leva.

Du kommer troligen inte kunna "ändra" på allt du önskar. Du måste nog landa i det och på ngt sätt finna acceptans. Det finns ju oändligt många människor som har svårigheter, funktionsnedsättningar, sjukdomar och känner hinder i sina liv. Alla har inte exakt samma förutsättningar utan man får liksom jobba med det man har. Förhoppningsvis kan du få hjälp med detta, men oavsett så kommer ingen "fixa" saker åt dig, utan de kommer ge dig verktyg att hjälpa dig själv.
Det är ju inte kört för dig då du ju visat att du kunnat genomföra förbättringar, tex att du klarade 15-minuters utmaningen, och det verkade ju också som att det fick dig att må bättre rent generellt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter samtalet med af i morse så gick jag en promenad och sen åkte jag in till byn för att träffa psykologen. Efteråt var jag till...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag sov till en bra bit över 11 idag. Och dagen har inte varit särskilt innehållsrik. Jag har lyckats borsta tänderna och hämta ved. Det...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp