Orkan - regntäcke

Q

Qudexco

någon som har detta täcke??
har precis blivit av med min gammla reserv regn täcke. då det var för litet behöver nu ett nytt resärv täcke och kollar på börjes täckena och ser detta täcke men tänkte höra om det funkar först är ju väldigt billigt för att vara vattentätt och med andas funktion!! håller det tätt eller läcker det kanske som ett såll? :crazy: berätta!!! vill inte bli besviken när jag redan fått det ju!!
 
Jag har ett sådant, och jag skulle inte köpa ett till i första taget. Visst håller det tätt, men så mycket mera är det inte... Andasfunktionen har fungerat, men det är på min gamling som inte rör sig så mycket.

Rekommenderar hellre ett Protector Light utegångstäcke som du kan se hos Lillhästen i Stav eller http://www.erikshastshop.com/ för 745,-
Inga problem ens efter 12 timmar i regn/ blötsnö :)
 
jag har ett sådant och det har hållt tätt på min ponny, men passformen är usel, drar jättemycket runt bogen på henne.

det är väldigt tunt så det går sönder lätt, min ponny gjorde sönder det under sin första dag i hagen med det (ca 7 timmar), hon måste ha fastnat¨på en gren eller liknande, men det är nog samma risk med alla tunna täcken.
 
Har ett sånt, är jättenöjd faktiskt. :)

Håller tätt och sitter bra. (bäst av alla täcken jag har till henne)
Mycket prisvärt. :)
 
TILL alla som svarat: ok...det verkar ju som om det har hållt tätt i alla fall!? har ju ett annat regntäcke som kostade 1500kr som håller tätt i vilket oväder som helst så det är mest ett ombyte jag söker när det andra inte hinner torka eller dyl :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Shixle
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: miumiu
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 575
Senast: Emine
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp