Bukefalos 28 år!

Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Mikan

Trådstartare
Trodde att jag äntligen skulle få ha det lite bra med mina djur. Har tidigare skivit om problemen med mina hästar.
Skaffade hundvalp för tre veckor sedan, och hon var och lekte med mina föräldrars hund idag.
När jag skulle hämta henne efter att ha varit och hämtat sonen i skolan så ringer min mamma hysterisk, min pappa har kört över Zimba. Hon sprang rakt ut framför hans bil. Jag säger åt mamma att köra henne till veterinären, men hon ligger bara och rycker och störtblöder ur munnen. Stackars pappa är chockad så klart.
När jag hör hur det är med henne så säger jag åt pappa att skjuta henne, för att hon ska slippa lida mer. :cry:

Behövde bara skriva av mig lite, jag var så himla glad över att vara hundägare igen. Hon funkade jättebra med mina katter och var hur lugn och mysig som helst med min son.
Men det känns som att jag inte ska ha några djur alls mer.

Så nu sitter jag här och gråter, min son gråter och mina föräldrar mår såklart heller inte särskilt bra.
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Usch, så hemskt.... :cry: Stackars lilla vovve...
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Vet att det inte hjälper, men ändå så tänker jag att jag skulle hämtat henne lite tidigare.
Måste skriva till hennes tidigare ägare och berätta..
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

men stackare! *kramar*

en vän till mig var med om samma sak ungefär.. hon köpte en rottweiler valp i december för 3 år sedan.. när hon haft den i 3 veckor kom den lös på kvällsprommenaden, just utanför hennes hus och blev påkörd av en bil som bara körde vidare (det är en jättesmal väg med hastighetsbegränsning och den körde alldelles för fort) hon köpte en ny valp rätt omgående för att överhuvudtaget ta sig vidare...

jag vet inte om det är rätt sätt men kanske det hjälper.. hennes hund är nu en 40-50kgs maffig rottweiler hane och en riktig livsnjutare.

hoppas att du mår bättre snart, det finns saker man inte kan styra över så anklaga inte dig själv för Zimbas olycka!
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Nu när jag , åtmonstone för stunden, har lugnat mig lite så undar jag hur ni hade gjort i liknande situation,
Jag hade varit hundsugen länge innan jag gjorde slag i saken på skärtorsdagen, och vill fortfarande ha hund.
Ska jag skaffa en ny ganska snabbt, eller avvakta ett tag till??

Är det risk att man jämför den nya valpen med Zimba, som enligt mig hade ett perfekt lynne och temperament.
Jag saknar henne så fruktansvärt, trots att hon bara var min i ett par veckor. Börjar gråta hela tiden när jag ser hennes tuggben och leksaker som ligger överallt. :cry:
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Stackars, stackars dig! Så tragiskt.

Jag vet inte hur jag hade gjort med ny valp. Vi har ju en liten darling själva på åtta veckor som vi haft sen hon var nyfödd. Känns omöjligt att tänka sig en tillvaro utan henne. Återkommer med tankar om hur jag skulle ha gjort.

Många kramar!
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

hurvida du ska skaffa en ny hund eller inte kan nog ingen annan än du själv svara på.. alla är vi olika..
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Vad hemskt!
Jag hade nog köpt ny direkt. Jag tror inte på det där med att man jämför, man kommer ganska snart komma underfund med att inga djur är lika varandra. Jag tror att jag hade blivit galen utan djur och när jag fick ta bort min ena katt var det dom återstående som gjorde att jag orkade med. Utan dom... Åtminstone hade det blivit mycket jobbigare att inte ha nån som tar upp tid och känslor.
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Men fy....stackare....*tröstkramar*

Jag hade nog skaffat mig en ny hund så fort som möjligt, för hur det än är så ger den tröst och glädje i mörkret, och jag tror inte alls att du kommer jämföra den på ett negativt vis med din andra vovve.

När jag fick lov att ta bort min älskade häst i höstas var jag så ledsen så jag höll på att gå sönder. Det fanns inte ord att beskriva hur det kändes. Hade jag INTE haft mina andra hästar då, hade jag nog inte orkat....
Djur ger oss glädje värme och tröst, så är det bara, och jag tror en ny hund skulle göra att tomrummet efter din vovve skulle vara mindre. Den kommer aldrig kunna ersätta din hund som dog, och det är inte heller meningen, men till slut kommer du älska den nya hunden också, och känna likastor värme när DEN hunden blir glad att se sin matte.....:love:
 
Sv: Orkar inte med mera otur..stackars Zimba

Om du har längtat och velat ha hund så länge, skaffa en ny!

Som MissFideli säger kan en ny aldrig ersätta den gamla, det blir en helt egen ny liten individ.

Man måste inte ha någon särskild tid för att sörja den hund man förlorat. Sorgen och saknaden finns kvar vare sig man skaffar en ny hun d eller inte.

Jag förlorade en treårig hund mycket oväntat i oktober för ett och ett halvt år sedan. Redan i november hade vi en ny. Kändes helt rätt för oss. Den hund som dog var väldigt speciell, och vi pratar ofta om henne. Alla älskar den nya hunden, samtidigt som vi saknar den gamla.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 983
Senast: Motacilla
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 071
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag är så så trött. Varje dag med min 8 åring är en kamp och har varit för jämnan känns det som. Varje samtal består till 90% av att få...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Diana
·
Övr. Barn Min son, 10 år, har tappat ganska mycket i vikt, han har tappat 5 kg på några månader (sen i somras), varav 1½ kg bara senaste tre...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp