Orkar inte mer...

millan10

Trådstartare
Får man lov att gnälla lite på sin situation? Vet att det finns andra som har större problem än mig, men vet inte vad jag ska göra. Hela denna terminen har jag kämpat med mitt psyke som inte varit på topp. Fick stöd av skolan att ta mig igenom det jobbiga och nu känns det som om det är påväg åt rätt håll igen, men nu har jag istället blivit sjuk. Fick ett märke på benet för (måste vara 7 veckor sedan). Gick till läkaren och kollade upp det. De visste inte vad det var men var säkra på en sak. Det var inget att oroa sig för och det var inte Borrelia. Lät märket vara sen, som sakta försvann. Men en dag täckte det hela benet! Från knäet ner till fotleden och så gick det runt hela benet. Åkte till vårdcentralen igen och fick en annan läkare där han sa att det var ett solklart fall av Borrelia. Fick penecillin utskrivet att äta tre gånger om dagen i 10 dagar. Detta var för två veckor sedan. Har nu ätit klart min penicillinkur och märket syns inte så mycket längre. Däremot vet jag inte om jag mår bättre? Känner mig sämre än innan? Penicillinet mådde jag inte så bra av. Ständigt illamående av det och ont i magen. Har också ont i huvudet, nästan varje dag sen några dagar innan jag gick till läkaren för andra gången och fick penicillin. Nu när jag inte äter penicillin är illamåendet nästan borta helt. Kommer ibland, men inte alls ofta. Däremot känner jag ibland av som små stickningar i armarna och benen. Ungefär som när foten har somnat och håller på att vakna. Det sticker liksom till två gånger i t.ex armen och sedan inget mer. Nästa gång i kanske benet. Upplever också att jag är stelare och har mer ont i kroppen. Har ju inte tränat eller ansträngt mig, utan har ont utan någon speciell anledning. Känner också av på idrotten på uppvärmningen när jag springer att det gör ont.

När jag var hos läkaren berättade de inget för mig om Borrelia. Bara att om det tar sig till nervsystemet så kunde jag bli överkänslig (att man t.ex knappt kan vidröra armarna för att det gör så ont) och då måste jag få en starkare medicin. Så har fått läsa mig till vad Borrelia är på egen hand. Det jag oroar mig för är om det har eller är påväg att ta sig till nervsystemet? Kanske känner jag efter extra mycket eftersom jag vet att något egentligen inte står rätt till i kroppen, men det känns konstigt att jag skulle kunna inbilla mig allt. Äsch, jag vet inte. Ville bara skriva av mig lite. Mycket som snurrar i huvudet just nu. :s
 
Be om telefon tid till din läkare, skriv innan ner alla dina funderingar.
Ingen kommer kunna ge dig lika bra svar:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp