Bukefalos 28 år!

maria_b

Trådstartare
Någon som vet hur kvaliteten på Orlandos sperma är? Han står ju på fryst nu, hur mkt svårare är det att få dräktigt på fryst? Vilka kostnader tillkommer när man tar in på fryst och vad för extrajobb tillkommer? Måste man hämta på flygplatsen etc själv? Pappersarbete?

Mitt sto verkar relativt lätt att få dräktig med, hon är betäckt tre ggr varav hon tog sig på andra försöket första gången, och fösta försöket de två andra gångerna. Vågar man chansa tro när jag inte kan påbörja insemineringen förrän tidigast mitten i juni om vårens fölning inträffar runt den tid det är planerat? Eller ska jag välja någon hingst som kanske rent av står i Sverige istället?

Mvh Maria
 
Sv: Orlando

Fööresten drömmer jag när jag tror att jag hört nånstans att det rentav kan vara lättare att få dräktigt med FAI än med TAI?
 
Sv: Orlando

Jag är oxå nyfiken då jag har honom som en het kandidat o har ett sto som jag ej vet fertiliteten på.
 
Sv: Orlando

Kolla med Eklunda som har tagit in fryst på honom tidigare, enligt deras sida om Orlando har han gott resultat på FAI, men vad det innebär får du fråga dem, här är sidan om Orlando http://web.telia.com/~u19210264/orlando.htm

Vad jag kan se löstes ingen licens för honom i Sverige år 2007, han står i alla fall inte med i ASVHs faktablad
 
Sv: Orlando

O nej löstes ingen licens för honom i år, då kanske det inte gör det kommande år heller då om inte intresset verkar väldigt stort från stoägare:( Trodde att Eklunda tog in på honom i år med men det stod ju visserligen 2006 i deras prisuppgifter så även priset på honom kan ju ha stigit om man har otur:crazy: Jag får ta o kontakta Eklunda framöver o se hur det ligger till, o som du säger så har nog de koll på kvaliten mm.

Någon som har synpunkter på hur det skiljer sig att använda fryst sperma, dvs brukar det vara mkt lägre dräktighetsprocent på det? Någon som vet vilka kostnader som tillkommer om man tar fryst?

Mvh Maria
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som betäcktes två gånger förra sommaren (naturlig betäckning). Hon tog sig ej på första försöket men på andra försöket...
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: gylle
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 570
Senast: Myelin
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: Nafayette
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp