Bukefalos 28 år!

Orlovtrav ????

Sv: Orlovtrav ????

Blev lite ställd när jag talade med en tjej som ägde en travare och hon sa att "NN är ingen bra travhäst för banan eftersom h*n är Orlovtravare bak". Har aldrig hört talas om liknande benämning !!
 
Sv: Orlovtrav ????

Tyvärr inte! Ägaren sa att NN hade Orlovtrav I bakbenen.....??? och var lite kohasig också.....??

Fattar ärligt talat inte ett nåt!!

Finns 1 häst i stamtavlan som inte är Italiensk, Amerikansk eller Fransk: Pewny (RU) (född före 1932)
 
Sv: Orlovtrav ????

Orlovtravare är en ryskt travarblod, är ganska ofta gråa.
 
Sv: Orlovtrav ????

Nähä???? :angel:

Skojade bara. Givetvis vet jag det, men det var inte vad jag frågade om.....:rofl:


Du undrade vad Orlovtrav va förnågot???!!!:cool:

Eller?

Det är ju rasen på den ryska travblodet. Har inget med själva travsteget och göra.
 
Sv: Orlovtrav ????

Jag pratat med en kvinna som äger en varmblodstravare. Hon sa till mig "att NN hade Orlovtrav I bakbenen.....??? och var lite kohasig också.....??"
Det var detta jag undrade om det var någon som kunde förklara.
Att Orlov är en av travraserna vet jag, men jag har aldrig hört att en häst kunde ha det i bakbenen och fundrade på om jag missat nägot eller om det var kvinnan som använde ett uttryck som inte fanns..... Enligt henne skulle det alltså vara något speciellt med bakbenens rörelser.
 
Sv: Orlovtrav ????

Den kanske har en avlägsen släkting som är orlovtraver och de generna har hamnat i bakbenen. :crazy:

Min märr har Quick Pay i öronen...
 
Sv: Orlovtrav ????

Kolla bara!

14063698.jpg
 
Sv: Orlovtrav ????

Rackarns.... Tyckte det såg ut som öronen på vår 4 månaders hingstunge..... Han blir alltid jämförd med en åsna, men ny kan jag ju säga att han har Quick Pay i öronen istället. Frågar då folk om han har Quick Pay i stammen, kan jag ju alltid svara : nä, men jag hoppas att han betalar sig snabbt....hihi
 
Sv: Orlovtrav ????

Vi har haft en märr som var efter Torg, hon var lite grov i kroppen men inget man reflekterat extra över???

Vad menar människan?

Mindre bra bild på tanten (ignorera träskorna ooch kjolarna vid lastningen) :angel:

Ebetteland.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Orlovtrav ????

Inte vet jag jag var 12 år tror jag (max)

Det jag minns av den resan var att en ardenner snodde min glass och att mamma fick migrän på hemresan så vi fick stanna titt som tätt för att hon skulle ut och kräkas (hon körde :eek:)
 
Senast ändrad:
Sv: Orlovtrav ????

Rackarns.... Tyckte det såg ut som öronen på vår 4 månaders hingstunge..... Han blir alltid jämförd med en åsna, men ny kan jag ju säga att han har Quick Pay i öronen istället. Frågar då folk om han har Quick Pay i stammen, kan jag ju alltid svara : nä, men jag hoppas att han betalar sig snabbt....hihi

Ah, fyndigt! Man ska inte klaga på öronen det är däri Det sitter, brukar jag svara.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Hästnyheter I ett öppet brev till SVT kritiserar Sveriges veterinärförbund kommentatorerna i sändningarna av världscupfinalen i dressyr. De menar...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Man kan inte bekräfta att fölet som hittades dött i hagen på lördagskvällen attackerats av varg, menar Länsstyrelsen i Kalmar.
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tysklands landslagstränare Monica Theodorescu blickar tillbaka till världscupfinalen i Riyadh och menar att hon kan se att en förändring...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp