Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste halvåret har varit kantat av en del panikångest och igår var det dags igen. Jag kände att jag inte orkade hantera det själv längre utan åkte till psykakuten. Bussiga @Hyacinth höll mig sällskap i telefon i väntan på taxin.

Det fanns inga andra patienter i väntrummet när jag var där, så det hela gick relativt snabbt. Först fick jag prata med en sjuksköterska och sedan en läkare. Jag fick lugnande tabletter med mig och sedan fick jag åka hem. I taxin kom ångesten åter och jag ville vända tillbaka så jag ringde dem igen, men blev uppmanad att ta en eller två tabletter och härda ut. Så det var vad jag gjorde. Jag kom hem kvart i fyra på morgonen och somnade utan vidare dröjsmål. Skönt.

Idag har jag inte jobbat särskilt mycket. Jag ringde till jobbet och sa att jag tar det nödvändigaste men orkar inte så mycket mer.

På eftermiddagen råkade jag somna. Jag väcktes lyckligtvis av att telefonen ringde. Jag ska inte sova på dagen för det påverkar min nattsömn negativt. Hoppas det går bra att sova i alla fall.

Det var en person från allmänpsykiatrin som ringde. Jag ska träffa henne imorgon. Jag minns inte riktigt vad hon hade för titel/funktion, men det är ingen stadig samtalskontakt i alla fall. Men jag tror att hon kan ordna med en kuratorskontakt till mig tills vidare. Det kommer ju dröja fram till slutet av september innan jag kan få börja prata med någon "på riktigt", men jag orkar ju inte riktigt med livet som det ser ut.

Nu på kvällskvisten så kom ångesten åter smygande. Jag har nu tagit en tablett och andas. Förhoppningen är att jag ska kunna lägga mig och sova som vanligt om en stund.
 

Vad bra att du åkte dit! Och vad skönt att du nu får någon kontakt inom öppenpsyk!
Har inget vettigt att komma med mer än att jag hoppas du kan få stöd och slippa känna dig ensam i den här skiten! :heart
 
Vad bra att du åkte dit! Och vad skönt att du nu får någon kontakt inom öppenpsyk!
Har inget vettigt att komma med mer än att jag hoppas du kan få stöd och slippa känna dig ensam i den här skiten! :heart
Ja, jag hoppas ju att jag kan få ett stöd som gör att jag slipper känna mig ensam i det här. Det är ju rätt utmattande att försöka rodda precis allting själv. Senaste veckan nånting så har jag märkt att jag åter börjat skriva dåligt på datorn. Ibland är det svårt att få något rätt ö.h.t. och jag får ideligen rätta mig själv. Så jag är väl inte den skarpaste kniven i lådan just nu.
 
Ja, jag hoppas ju att jag kan få ett stöd som gör att jag slipper känna mig ensam i det här. Det är ju rätt utmattande att försöka rodda precis allting själv. Senaste veckan nånting så har jag märkt att jag åter börjat skriva dåligt på datorn. Ibland är det svårt att få något rätt ö.h.t. och jag får ideligen rätta mig själv. Så jag är väl inte den skarpaste kniven i lådan just nu.
Att kontakta psyk som du gjorde nu visar nog att du fullt ut erkänner, även för dig själv, att du behöver hjälp. Och nu fick du det när du vågade be om den utan att veta vad utgången skulle bli. Du släppte sargen och det är jättebra.

Bra drag också att ta hjälp av @Hyacinth. Det är en rejäl kvinna.
 
Ja, jag hoppas ju att jag kan få ett stöd som gör att jag slipper känna mig ensam i det här. Det är ju rätt utmattande att försöka rodda precis allting själv. Senaste veckan nånting så har jag märkt att jag åter börjat skriva dåligt på datorn. Ibland är det svårt att få något rätt ö.h.t. och jag får ideligen rätta mig själv. Så jag är väl inte den skarpaste kniven i lådan just nu.
Ja jag hoppas verkligen du får hjälp nu.
Och jag tror det är viktigt att du säger rakt ut hur du mår. Så känn inte att du måste hålla tillbaka utan säg rakt ut att vad du känner och att saker är skit.
 
Ja jag hoppas verkligen du får hjälp nu.
Och jag tror det är viktigt att du säger rakt ut hur du mår. Så känn inte att du måste hålla tillbaka utan säg rakt ut att vad du känner och att saker är skit.
Jag håller aldrig tillbaka något. Men jag är oförmögen att pressa fram känslor. Kanske ligger det mig i fatet att jag redogör för läget utan att visa en massa känslor.
 
Jag håller aldrig tillbaka något. Men jag är oförmögen att pressa fram känslor. Kanske ligger det mig i fatet att jag redogör för läget utan att visa en massa känslor.
Du kan visa det du skriver på buke? Om att vissa dagar är det inte värt att leva, du skriver att du undrar varför du ens blivit född. Såna saker kan du visa.
 
Jag håller aldrig tillbaka något. Men jag är oförmögen att pressa fram känslor. Kanske ligger det mig i fatet att jag redogör för läget utan att visa en massa känslor.
En högst oödmjuk påminnelse från mitt inlägg i din andra tråd:

” Att öppna med Jag mår så inihelvete dåligt att jag inte ser någon vits med att gå ur sängen på morgonen, jag har slutat laga mat, sköter inte mitt hem, jag tänker ofta att det inte är någon idé med mitt liv och min gamla ångest ligger närmare hela tiden är en bättre början än t ex Jag har ett skitjobbigt bagage med trauman från min barndom som gör att jag inte vågar ha relationer med andra trots att jag avskyr att känna mig ensam.”

Om du bara väljer variant ett där så kan du sannolikt bara svara på de frågor som följer på det. Försök inte vara duktig, svara bara som du känner.
 
En högst oödmjuk påminnelse från mitt inlägg i din andra tråd:

” Att öppna med Jag mår så inihelvete dåligt att jag inte ser någon vits med att gå ur sängen på morgonen, jag har slutat laga mat, sköter inte mitt hem, jag tänker ofta att det inte är någon idé med mitt liv och min gamla ångest ligger närmare hela tiden är en bättre början än t ex Jag har ett skitjobbigt bagage med trauman från min barndom som gör att jag inte vågar ha relationer med andra trots att jag avskyr att känna mig ensam.”

Om du bara väljer variant ett där så kan du sannolikt bara svara på de frågor som följer på det. Försök inte vara duktig, svara bara som du känner.
Men det säger jag ju också, att jag är ledsen jämt, har svårt med att orka laga mat o.s.v.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 772
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
37 782
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp