Orolig, ledsen och ensam

Islandshästryttare

Trådstartare
Min sambo åkte precis iväg med ambulans efter ett kraftigt krampanfall. Väljer att inte lämna ut mer om hans hälsa än så. Man får ju inte följa med nu på grund av restriktioner. till sjukhus vilket jag har full förståelse för. Blev så chockad när jag vaknade av detta. Är helt skakis ambulansen var här en timme innan de kunde åka. Känns bara så jobbigt att sitta här själv och inte veta vad som händer. Kan ju inte ringa någon mitt i natten heller för att prata av mig. Så hoppas någon här är vaken och orkar ge lite stöd kanske 😢😢
 
Oh nej ... hur mar DU?

Som mamma till vuxna barn kan jag bara saga att jag hoppas de, eller deras "significant other" ringer och meddelar sadant aven om det ar mitt i natten. Klart man vill veta. :heart

Oh nej ... hur mar DU?

Som mamma till vuxna barn kan jag bara saga att jag hoppas de, eller deras "significant other" ringer och meddelar sadant aven om det ar mitt i natten. Klart man vill veta. :heart

Jag är rätt skakig, chockad och väldigt ledsen just nu Oron att inte veta vad som händer är skitjobbig. Men försöker trösta mig själv med att han iallafall får vård nu och är på rätt ställe. Men sitter i soffan och bara skakar just nu och gråter lite från och till. Var ett så långt krampanfall så det var läskigt. Får nog ta mig samman lite innan jag ringer hans föräldrar. Tänker inte riktigt klart just nu. Tack för att du påminde om att det kan vara bra att ringa dem. Jag är nog lite i chock just nu.
 
Vad hemskt! Hoppas de ringer från sjukhuset med goda nyheter snart.

Det är klart att du kan ringa mitt i natten. Om en väns partner hade hamnat på sjukhuset hade jag haft fullt förståelse om vännen ringde mig mitt i natten och hade gärna dragit jackan över pyjamasen för att köra över till dennes hus och trösta, eller bara vara där på soffan, eller se till att barnens kläder blir framlagda och frukosten fixad, eller hjälpa till och kontakta anhöriga etc. Vissa grejer tycker jag man kan ringa om när som helst på dygnet och en sådan här händelse är det självklart OK att väcka andra över.

:heart
 
Vad obehagligt och omskakande, måste varit helt fruktansvärt❤️ Är du ensam? Känns det okej isf? Eller har du nån att ringa så du slipper vara det? I såna här lägen får man ringa vilken tid som helst på dygnet! Han är på rätt ställe som du skrev och sjukhuset tar han om honom❤️
 
Vad obehagligt och omskakande, måste varit helt fruktansvärt❤️ Är du ensam? Känns det okej isf? Eller har du nån att ringa så du slipper vara det? I såna här lägen får man ringa vilken tid som helst på dygnet! Han är på rätt ställe som du skrev och sjukhuset tar han om honom❤️

Jag är ensam vi har inga barn. Jag har inte direkt någon att ringa som bor såpass nära att de kan komma över. Jag gråter mest har skickat sms till en nära vän och bett hen ringa när hen vaknar
 
Jag har också stått där och vinkat av min man när han åkt iväg med ambulans (två gånger). Hemsk känsla men man hålla fast i att han är på rätt ställe och att de tar väl hand om honom. Men fy fan vad jobbigt det är! Hoppas du får ett positivt besked snart :heart
 
Ja kommer ihåg när mitt ex fick åka till psykakuten mitt i natten. Det var fruktansvärt, jag pratade med hans föräldrar och precis som du skakade jag.

Har han telefon med sig?
När kan du ringa sjukhuset tror du?

jag skickade med hans telefon och några andra saker. vet inte om han klarar av att använda den just nu men han mår förhoppningsvis lite bättre än när han åkte. Jag vet inte det har nog gått mer tid än jag trodde nu. Man blir lite omedveten om tiden när det blir så här.
 
jag skickade med hans telefon och några andra saker. vet inte om han klarar av att använda den just nu men han mår förhoppningsvis lite bättre än när han åkte. Jag vet inte det har nog gått mer tid än jag trodde nu. Man blir lite omedveten om tiden när det blir så här.
Hur ser din dag ut? Är det något du behöver avboka eller be om hjälp med just idag?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 323
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 344
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp