Orolig och törstig Bruce

Singoalla

Trådstartare
Åter igen en fråga om hundhälsa. Bruce har betett sig lite märkligt senaste dagarna. Igår var vi på uteservering och han brukar ligga lugnt i en filt i knät men nu var han orolig. Ville inte sitta i knät och drog i kopplet åt alla möjliga håll. Tillslut märkte jag att han drog mot vattnet så jag gick till baren och hämtade en vattenskål till honom och då drack han nästan upp hela direkt. Han var lite låg och hängig igår. Idag är han hos exet som skrev till mig under kvällen att Bruce verkar lite orolig och nere, att han dricker väldigt mycket vatten och vill inte gosa som han brukar utan ligger på en kudde i andra änden av soffan. Men han äter och avföringen ser normal ut. Jag tycker också att han har slickat sig mer i rumpan på sistone. Inte supermycket, men lite mer än vanligt. Ska se om jag lyckas få tag på veterinär i morgon för lite rådgivning, och blir han inte bättre så tar jag nog dit honom på måndag. Men är det någon som känner igen symptomen? Borde jag ge honom skonkost i morgon?
 
@prallan han verkar må bra! Han äter och dricker och är inte dålig i magen. Igår tyckte jag inte att han verkade orolig eller konstig på någon vis, men var lugnare och mer medgörlig än vanligt och inte lika "spattig" som dvärgpinschrar/han brukar vara. Jag börjar undra om det är värmeslag som han fick, eftersom han drack så stora mängder vatten och betedde sig obekvämt. Jag avvaktar och ser om han fortsätter vara på bättringsvägen eller hur det ser ut ikväll.

(Är ändå imponerad över den korrekta stavningen trots att jag skrev inlägget orolig på väg hem från krogen 03.25 :angel:)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 401
Senast: Dino
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 681
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp