S

Seufzer

hejsan!
Jag har en 11årig kallblodsvallack som är helt underbar:love:
Men, har missfärjat urin.
Han verkar ej vara besvärad av det eller ha ont i något slag, men först när han kissar är det gult, sedan efter en stund så blir de brunt å på slutet av hans ''kisspaus'' så är det nästintill rött-brunt-svart. Olika från dag till dag. Men i hagen ser man orange-röda fläckar där han kissat. Och jag tycker inte att det ser ut som de ska göra :crazy:
Jag funderar om han kanske kan ha urinvägsinfektion. eller kan hästar ha det? För jag har ingen aning. Men han verka inte alls ha problem med att kissa?
Sedan tänkte ja om de kan vara så att han dricker för lite så urinen blir väldigt stark. Vad tycker ni att jag ska göra, eller är det normalt? :confused: Visste inte vad ja skulle göra så ja vände mig hir å tänkte att någon kanske har en liten aning. Vill ju inte att det ska bli värre ifall det är något med honom.

Mvh /Fundersam :(
 
Sv: Orolig!

Tack så mycket. De lugnade mig en aning men ändå lite oroig ifall han har urinvägsinfektion. Men man är väl alltid för rädd att något ska va fel kanske.. hehe :smirk:

Tack ändå :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 280
Senast: Murphy
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp