Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

untouchable

Mååste bara få skriva av mej lite anonymt. Vill inte att folk ska dömma mej utan bara få skriva :smirk:

Igår fälde pojkvännen kommentaren "vad rund om magen du blivit. Du är väl inte gravid?" Inte vad jag vet svarade jag givetvis. För jag vet ju inte? Men bara den grejen att vara lite rund om magen gjorde mej orolig. Tänk om jag verkligen var gravid? :crazy:

Många tankar har snurrat i natt. När var sista gången jag hade mens? Har jag missat någon tablett? Har jag alltid varit sådär rund? Nej, jag är inte jätterund men jag har aldrig haft en platt mage om man kan uttrycka det så ;) Men alla de andra symtomen på graviditet som illamående, ömmande bröst m.m. som jag inte kännt av. Morgonen började inte bra heller...ont i magen ungefär som mensvärk men gick upp på "sidorna" och upp mot diafragman. Så ont i hela magområdet kan man säga men det går runt.

Grejen är ju att jag minns knappt när jag hade mens sist. Det kan ha varit i början av februari men då var det mkt lite. Inte blir det bättre av pillerna som gör att mensen kan försvinna!

Visst vill jag och pojkvännen bli föräldrar någongång men just nu är inte lämligt. Vi vill ju kunna klara oss själva och ha eget boende. Framför allt fast jobb med någorlunda bra lön för som det är nu har bara jag fast jobb med ca 11000kr/månad (ut) och han jobbar hemma och tjänar inte lika bra...Men det klarar man sej inte på? Är där nått så blir det självklart abort för jag vill att min unge ska växa upp i en bra miljö med båda föräldrarna. Vill inte vara beroende av mamma och pappa, dessutom vill jag ha pojkvännen där även på vardagarna utan att behöva flytta hem till han och hans föräldrar.

ush vad man blir orolig. Ska köpa ett gravtest men känns lite gran som att man inte vill veta (jo, om det är negativt). Hörde nått om att det fanns digitala gravtest att köpa - borde kanske köpa ett sådant med tanke på att vi har köpt några stycken.. (nojja från pojkvännen :p ) Men om det är possitivt, vad gör man då? Hur tar man sej igenom det? Hur ont kommer det göra? Åhh, vad man känner sej liten och frågar sej vad i helsike man skulle ge sej på en sådan sak för...?

Men hur stor är verkligen chansen att där kommer vara nått? Jag har ätit ganska mycket godis denna månaden så det kan vara det som satt sej...men o andra sidan motionerar jag mycket och godis/läsk brukar inte sätta sej på mej.

/ Orolig 20åring som inte vill bli mamma nu :cool:
 
Sv: Orolig

Det är inte lönt att spekulera så mycket över hur du ska göra förrän du vet om du är med barn eller ej! Många tankar o känslor kommer att fara runt i huvudet på dig... Jag sa som du, innan jag blev oplanerat gravid att jag inte hade tid/råd/inte mogen osv o det var självkart med abort om det skulle hända.

Men när det väl hände kunde jag inte tänka annat än att det var självklart för mig att behålla barnet! Men visst var jag nervös!

Ta det lugnt o OM du skulle vara gravid, prata igenom allt med din pojkvän o känn efter hur det känns!

Om du följer ditt sunda förnuft o ditt hjärta kommer ditt val att bli rätt vad du än bestämmer dig för!
Finns ingen anledning att dömma dig!

Tänker på dig!
 
Sv: Orolig

Det är svårt att inte nojja innan man vet, men försök att vänta med att jaga upp dig tills du vet vad testet visar.
 
Sv: Orolig

Ta det lugnt!! Gör ett test och se vad det visar... Dessutom brukar inte magen växa synbart förrän månad 3 och framåt.....
Det viktigaste är att du tar det lugnt, gör testet och om det skulle vara positivt- stanna upp ett tag och tänk verkligen efter!!!! Känn vad DU vill innerst inne, inte vad alla OM och MÅSTEN runtomkring känner. Gör inget förhastat bara!!
Lycka till!!!
 
Sv: Orolig

Gör test! Känn dig för hur DU verkligen vill ha det! Ta sedan ett beslut som DU sedan inte kommer att ångra och kommer att kunna stå för!! Du klarar det här!! Du finns i mina tankar! Sköt om dig!!
 
Sv: Orolig

tack så mycket för allt stöd från er! Uppskattas verkigen! :bow:

Det var meningen att jag skulle köpt ett test idag men pga av sen arbetstid så han apoteket stänga :( Har lugnat ner mej lite men tankarna finns fortfarande kvar. Tror även att pojkvännen är lite orolig.

Men man kan ju vända på allting...som jag ser det när jag betraktar mej själv är jag inte rundare än vanligt - så det kan ju vara att jag har dragit in magen lite när han har sett den (omedvetet) och att det är därför han tycker som han gör :idea:

Men samtidigt...vad har ni sagt till pojkvännen/föräldrarna och vilken reaktion har ni fått från dom om er graviditet?

Känner jag pojkvännen rätt så vill han vara del av att bilda familj och kunna dra sitt strå till stacken - inte att jag ska ta det största ansvaret för allting och speciellt inte ekonomiskt. (nu pratar vi bara rent hypotetiskt...)

Allting löser sej, bara man vill och vågar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Orolig

tänkte bara köra en liten uppdatering :D testet visade negativt :banana:
 
Sv: Orolig

där ser du- ingen anledning att stressa upp sig innan man tagit reda på hur läget är....:smirk: :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 447
Senast: Mabuse
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 757
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp