Orpington!

Fibusen

Trådstartare
Fler som har dessa fantastiska höns? :love:

Vi har precis skaffat 3 orpington, varav två bara är 3 månader så vi får se om dessa blir kvar, beroende på om det är tupp eller höna. Vi är helt frälsta, så lugna, snälla och fluffiga!!! 😍😅

Verkar vara väldiga skillnader på hur många ägg en orpington ger, allt från ca 100-250 per år. Hur har det sett ut hos er?
 
Älskar orpington. Utom att de äter så ini h-lvete mycket :p. Vi övergick till dv.orpar istället, har kvar två stora. Gillar dock mentaliteten på de stora mycket bättre. Dumsnälla, liksom :D.
Dom gav nog runt 200 ägg om året, nu verkar de räkna sig som äldre 2,5 och 4 år) och ger inte så ofta. Men de får hänga kvar ändå.
 
Älskar orpington. Utom att de äter så ini h-lvete mycket :p. Vi övergick till dv.orpar istället, har kvar två stora. Gillar dock mentaliteten på de stora mycket bättre. Dumsnälla, liksom :D.
Dom gav nog runt 200 ägg om året, nu verkar de räkna sig som äldre 2,5 och 4 år) och ger inte så ofta. Men de får hänga kvar ändå.

Jodu, det minskade fort i fodertråget efter att dessa flyttade in! :o :p Då är de fortfarande unga, en är 6 månader och två är 3 månader… Nu ser det dock ut som en av de yngre är tupp, så han kommer behöva flytta om det stämmer. Såååå svårt att bedöma vad det är för kön på dom. 3 månader, då är det ganska självklart på andra raser, men inte här eller… 🙄

Hur stora (små?😅) blir dvärgen? Vi har Hedemora och silverudd från början, jag upplevde Hedemoran ganska stor tidigare, nu ser hon ut som en liten flugskit bredvid orpingtonen! 😳 Trodde inte att en höna kunde vara SÅ HÄR stor! 😅
 
Gå in i hönstråden. Det är kul om du hamnar där och frågar och pratar. En tråd som tar upp allt.
 
Jodu, det minskade fort i fodertråget efter att dessa flyttade in! :o :p Då är de fortfarande unga, en är 6 månader och två är 3 månader… Nu ser det dock ut som en av de yngre är tupp, så han kommer behöva flytta om det stämmer. Såååå svårt att bedöma vad det är för kön på dom. 3 månader, då är det ganska självklart på andra raser, men inte här eller… 🙄

Hur stora (små?😅) blir dvärgen? Vi har Hedemora och silverudd från början, jag upplevde Hedemoran ganska stor tidigare, nu ser hon ut som en liten flugskit bredvid orpingtonen! 😳 Trodde inte att en höna kunde vara SÅ HÄR stor! 😅
Mer som Hedemora i storlek skulle jag säga, utan att ha träffat alltför många Hedemora.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 060
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 297
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 028
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 530
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp