OS-dressyren

Pancakes

Trådstartare
Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd?

Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette Ramel, Therese Nilshagen och Mads Hendeliowitz (reserv).

Vad tror ni, vem plockar hem medaljerna och finns det chans på någon svensk på prispallen?
 
Tyska laget:

Kristina Bröring-Sprehe - Desperados
Sink Rothenberger - Cosmo
Isabell Werth - Weihegold
Dorothee Schneider - Showtime
reserv: Hubertus Schmidt - Imperio

Hämtat från Horse and Hound.
 
Brittiska laget:

Charlotte Dujardin - Valegro
Carl Hester - Nip Tuck
Fiona Bigwood - Orthilia
Spencer Wilton - Super Nova II
reserv: Lara Griffith - Rubin Al Asad

Horse and Hound
 
Nä jag tror inte på någon svensk medalj. Tinne blir säkert bästa svensk med en 6-7 plats tror jag. Laget blir 5a eller 4a om alla rider på topp.
 
Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd?

Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette Ramel, Therese Nilshagen och Mads Hendeliowitz (reserv).

Vad tror ni, vem plockar hem medaljerna och finns det chans på någon svensk på prispallen?
Det tyska laget ser ju helt ok ut :D
Av de tre som startade nyss i Aachens kür var det SÄMSTA resultatet 86,9% ...
 
Mitt huvudbry inför OS är hur jag ska kunna SE det? Verkar som om en måste köp ett dyrt extra OS-paket från Viasat om ca 400 pix för att kunna se ridsporten :(.

Fö så hoppas jag att Charlotte lyckas hålla de nya ekipagen bakom sig och tar ytterligare ett guld :).
 
Mitt huvudbry inför OS är hur jag ska kunna SE det? Verkar som om en måste köp ett dyrt extra OS-paket från Viasat om ca 400 pix för att kunna se ridsporten :(.

Fö så hoppas jag att Charlotte lyckas hålla de nya ekipagen bakom sig och tar ytterligare ett guld :).
Går det inte att se via nätet via nån sån där typ "play" tjänst?
 
Holländska laget klart.

Edward Gal, Voice
HA Minderhoud, Johnson
Diedrik van Silfhout, Arlando
Adelinde Cornelissen, Parival

Känns som en gäspning. Otroligt tråkigt att Holland inte kan få ihop ett fräschare lag.
 
Ett viaplaykonto kan man ju använda på fem olika datorer/paddor/liknande. Så har man några fler som är intresserade så kanske man kan gå ihop och betala för viaplay under OS. Men jag är inte hundra på hur det fungerar med delningen, om man kan kolla precis samtidigt eller så. Men jag tror det.
 
Ett viaplaykonto kan man ju använda på fem olika datorer/paddor/liknande. Så har man några fler som är intresserade så kanske man kan gå ihop och betala för viaplay under OS. Men jag är inte hundra på hur det fungerar med delningen, om man kan kolla precis samtidigt eller så. Men jag tror det.

Satt och kollade på det tidigare idag, om jag minns rätt kan en registrera fem enheter att kolla på men bara två av dem kan ha igång det samtidigt.
 
Jag känner mig nästan lite missunnsam mot Fiona och Orthilia för jag tyckte den hästen var så otroligt fin under Cathrine Dufour och Fiona rider den inte lika fint... /Fem år gammal innerst inne
 
Vem är Juliette Ramel och vad har hon får häst samt resultat? Jag förstår inte riktigt vad som gav henne platsen före Rose och Zuidenwind? Har lite halvkass koll måste erkännas.
 
@Fenestra Juliette Ramels häst heter Buriel K.H (e Osmium-Krack C), bara 10 år gammal. Hon bor i Holland på Glock (?) och tränar för Nicole Werner. Hon har gjort riktigt bra resultat under vintern/våren på tävlingar med mycket hetare konkurrens än där Rose har luftat Zuidenwind.. En artikel i eurodressage om Juliette efter första GP-starten (där hon vann med över 5 procentenheter över Emmelie Scholtens och Apache). http://www.eurodressage.com/equestr...akes-stand-new-ride-buriel-kh-2015-cdn-ermelo

...och detta var enda filmen jag hittade på hästen på tuben, tre år gammal film:
 
Hittade även denna filmen på Therese Nilshagen och Dante Weltino från en hingstvisning i våras. Klaus Balkenhol pratar under tiden hon rider om hur de tränar hästen osv. Jag kan inte tyska men jag fattar "gelosenheit" :D, och det är en njutning att se 20 minuter fantastisk ridning!

 
Spanska laget:

Beatriz Ferrer-Salat - Delgado
Severo Jurado Lopez - Lorenzo
Jose Daniel Martin Dockx - Grandioso
Claudio Castilla Ruiz - Alcaide

Reserv Borja Carrascosa Martinez - Wonder.

Eurodressage
 
Franska laget:

Stéphanie Brieussel - Amorak
Ludovic Henry - After You
Karen Tebar - Don Luis
Pierre Volla - Badinda Altena

Reserv Alexandre Ayache - Axel

Eurodressage
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 225
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 471
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 227
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp