OS-laget i fälttävlan

eventingmania

Trådstartare
Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar.

Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP
Sara - Chicuelo
Therese - Viscera
Malin - Golden Midnight
Louise - Cato, Utah Sun

Vad tror vi om det?
 
Efter att ha kommit över förvåningen att Malin P och Charly Brown inte var med på listan har jag nu insett att det var en sidbrytning som gjorde att jag missat henne. De är nominerade de med :)
 
Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar.

Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP
Sara - Chicuelo
Therese - Viscera
Malin - Golden Midnight
Louise - Cato, Utah Sun

Vad tror vi om det?
Var har Anna F och Niklas tagit vägen? Skador på hästarna?
 
Var har Anna F och Niklas tagit vägen? Skador på hästarna?
Anna F behövde rida 5* för att vara aktuell och var på väg att slå ihjäl sig i den i Luhmühlen. Niklas red 4* på samma ställe å gjorde ok ifrån sig. Kollar man övriga resultat och rutin blir den här uttagningen en av de underligaste sedan VM 2014 å OS 2016.. 🤐
 
så vad tror vi då? vilken svensk tror vi kommer att komma högt i resultatlistan? Vilka tror ni (alla deltagare då) kommer ha pallplats?
 
så vad tror vi då? vilken svensk tror vi kommer att komma högt i resultatlistan? Vilka tror ni (alla deltagare då) kommer ha pallplats?
Bra fråga. Sara och Chicuelo har ju absolut bäst formkurva av de fyra som är där. Louise häst Cato är 17 år och har förutom sin kvaltävling i Pratoni och ett misslyckat försök i Strzegom 2020 inte gått en lång klass på nuvarande 4*-nivå sedan 2018. Viscera har gjort två försök på en lång 4* i karriären, ryttaren tre. Kvalet kom i Barocca d'Alva 2020. En tävling som är känd som en typisk "quick fix qualification" tävling där man tävlar två helger på rad. De är med andra ord ganska orutinerade.

Ludde och Balham Mist i sin tur har sämst formkurva av alla och saknades på första familiarization häromdagen för att han ska ha ridit tidigare den dagen. Varför skulle man göra det på ett OS där det enda man har att göra är just att fokusera på detta OS? Stort frågetecken där. För mig känns det i klass med att man ska tro att den häst från en annan nation som dumpades i karantän i Aachen medan ryttaren drog iväg på tävling med andra hästar skulle vara frisk och fräsch och obehandlad liksom..
 
Har sett bilder från terrängbanan. Vilken besvikelse. Det ser ut som vilken tävling som helst. Hindren alltså, teknikaliteten kan ju fortfarande ligga på topp. Lika tråkigt som EM i Fontainebleau 2018 när banbyggaren skippade tävlingen för Juniorer och Young Riders och körde 65km norrut till Jardy och fokuserade på ERM istället 🙄
 
Har sett bilder från terrängbanan. Vilken besvikelse. Det ser ut som vilken tävling som helst. Hindren alltså, teknikaliteten kan ju fortfarande ligga på topp. Lika tråkigt som EM i Fontainebleau 2018 när banbyggaren skippade tävlingen för Juniorer och Young Riders och körde 65km norrut till Jardy och fokuserade på ERM istället 🙄
håller med faktiskt, jag trodde på lite mer... Men så går den väl inte i högsta klass längre heller?
 
Bra fråga. Sara och Chicuelo har ju absolut bäst formkurva av de fyra som är där. Louise häst Cato är 17 år och har förutom sin kvaltävling i Pratoni och ett misslyckat försök i Strzegom 2020 inte gått en lång klass på nuvarande 4*-nivå sedan 2018. Viscera har gjort två försök på en lång 4* i karriären, ryttaren tre. Kvalet kom i Barocca d'Alva 2020. En tävling som är känd som en typisk "quick fix qualification" tävling där man tävlar två helger på rad. De är med andra ord ganska orutinerade.

Ludde och Balham Mist i sin tur har sämst formkurva av alla och saknades på första familiarization häromdagen för att han ska ha ridit tidigare den dagen. Varför skulle man göra det på ett OS där det enda man har att göra är just att fokusera på detta OS? Stort frågetecken där. För mig känns det i klass med att man ska tro att den häst från en annan nation som dumpades i karantän i Aachen medan ryttaren drog iväg på tävling med andra hästar skulle vara frisk och fräsch och obehandlad liksom..
Men Sara är reserv, hon rider inte så länge de andra är ok va? (nej jag har inte följt detta riktigt)
 
Stackars Polens Pavel Spisak som fick Banderas underkänd. Å stackars Belgiens Lara de Liedekerke som behövde bära den här outfiten 🤣🤣🤣
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210729-125716_Gallery.jpg
    Screenshot_20210729-125716_Gallery.jpg
    251,8 KB · Visningar: 101
Ni som har koll på fälttävlan, vilket dressyrprogram är det som rids. Tänkte att det skulle vara kul att kolla upp vad som ingår.
 
Surt sa räven, kommer ju få följa i efterhand. Någon person kom på att jag skulle iväg och rida imorgon bitti OCH imorgon vid lunch, och därför borde sova nu (tydligen jag). Dåligt planerat :mad:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Nu vill jag också göra en ny tråd :D Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som...
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
89 872
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp