OS Tokyo 2020 / 2021

Jag förstår inte varför alltid lägger sommar OS i länder och årstider med extrema värmeböljor! Det finns ingen idrottare som vill tävla i 30+ grader och stekande sol.
Det är ju inte alltid i länder med extrema värmeböljor. Men helt klart skulle det vara praktiskt att lägga det lite senare (eller tidigare) på året, särskilt då när det är i länder med mycket varmt väder.
 
Ja, precis. Men av nån anledning så står det att det varit osäkert om de övriga två i laget fick tävla individuellt. Nåt jag tycker låter konstigt eftersom man inte behöver vara en del i ett lag för att få tävla individuellt. Det finns ju flertalet länder som inte har ett lag (p.g.a. att för få har kvalat till OS) och de får ju ändå tävla individuellt. Deras lagtävling är ju däremot bortblåst eftersom de inte har ett helt lag längre.

Det är väl olika regler för att kvala in som individuell ryttare jämfört med som ett lag. Så vissa som rider i lag hade inte fått starta individuellt om nu laget inte varit kvalat. Sedan kan jag tycka att Edwina borde liga bra till i sin liga individuellt också...
 
Det är väl olika regler för att kvala in som individuell ryttare jämfört med som ett lag. Så vissa som rider i lag hade inte fått starta individuellt om nu laget inte varit kvalat. Sedan kan jag tycka att Edwina borde liga bra till i sin liga individuellt också...

Ja, det borde ju inte alls vara nån fara för att hon inte skulle kvalat kan jag tycka.
 
Ja, men man måste ju installera sin chromecast först (koppla till wifi osv) innan den går att använda. Detta gör iaf jag (med androidtelefon) m.h.a. Google Home appen och instruktioner som dyker upp på TVn. Men sen när den är installerad använder jag inte Google Home alls utan den specifika appen som streamar programmet (Discovery+, SVT Play, Netflix, Disney+ osv.)
Med en smarttv är det inte alltid det behövs chromecast heller, jag kunde casta en del direkt till min förra tv utan chromecast. Men bara de som också fanns som appar i tvn, andra gick inte.
 
Med en smarttv är det inte alltid det behövs chromecast heller, jag kunde casta en del direkt till min förra tv utan chromecast. Men bara de som också fanns som appar i tvn, andra gick inte.

Precis. Chromecasten kan man väl säga att den gör en TV till en smartTV.

Jag har begränsad erfarenhet av smartTV. Vi köpte för ca 10 år sen en smartTV av bra märke för en hyfsad summa pengar. Dess Smart-funktioner funkade mycket dåligt ända från början. Som en mycket gammal och seg dator. Vissa appar fanns t.ex. YouTube men det var så segt att ingen hade tålamod att använda det. Och en app vi ville ha slutade den att stödja. Eftersom köp av ny TV inte var atuellt så köpte vi en Chromecast istället. Sen dess har jag bara köpt vanliga "korkade" TV-apparater + chromecast.
 
Jag är ganska nära noll sportintresserad, men ridsporten brukar jag följa någorlunda. Men - är det bara tre ryttare i lagtävlingarna? Brukar det inte vara fyra ekipage i lagen?
 
Jag tycker nya reglerna är skräp. Ett stort misstag och hela laget är borta. Gillar inte heller nya upplägget med individuellt först och sen lag. Känns inte som ett OS utan några separata klasser som ska ridas. Men jag kanske ändrar mig när jag sett det 🤷‍♀️.
Gillar inte heller upplägget med individuellt först, men gillade inte heller upplägget som förra OS (där alla börjar om på samma från noll till finalen). Anser det ska räknas som på EM (och VM väl?) där alla ritter och fel följer med. Då får man den värdigaste vinnaren.

Bara tre i lagtävlingen känns ändå spännande att se hur det blir.
 
Varför kallas det Tokyo 2020, OS 2020 osv? Visst det skulle varit 2020 men nu ÄR det ju 2021. Stör mig orimligt mycket.
 
Men t.ex. SVT behöver ju inte skriva det i sina rubriker :arghh:
Det är kanske för att skilja det från Tokyo 1964 :D
Men ja det är lite förvirrande detta kanske skulle maila typ SVT och fråga varför det skrivs 2020? Måste ju nästan vara bestämt någonstans att det ska kallas OS 2020?
 
Det är kanske för att skilja det från Tokyo 1964 :D
Men ja det är lite förvirrande detta kanske skulle maila typ SVT och fråga varför det skrivs 2020? Måste ju nästan vara bestämt någonstans att det ska kallas OS 2020?
SVT verkar ju inte ensamma om att göra så, verkar bestämt att det ska kallas Tokyo 2020. Jag tycker det blir märkligt, typ "x vann OS guld i Tokyo 2020, som gick år 2021" 😅
 
Men t.ex. SVT behöver ju inte skriva det i sina rubriker :arghh:
Jag tror att det ska ses som ett namn på arrangemanget.
Egennamn har egenskapen att ganska snabbt tappa kopplingen till hur de uppstod. Den som heter Kristian behöver inte vara kristen och OS2020 behöver inte genomföras 2020...
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
171
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 434
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp