OS-tråden fälttävlan

Kollar individuella finalen nu. Jag trodde inte någon svensk skulle nå finalen men jag hoppades att någon skulle överraska positivt. Dock var väl laget bättre än förväntat: jag trodde inte ens vi skulle ha tre ekipage i mål idag (tänkte ev. nån utesluten i terrängen och sen 1-2 hästar som inte är fräscha).
 
Kunde se individuella finalen nu i efterskott (på datorn) men att försöka spola eller liknande eller gå tillbaka ur sändningen till menyn går icket.
Startade vid Sara, fick inte se några ekipage före henne, från laghoppningen.
 
skrev i fel tråd så frågar här också

Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
 
skrev i fel tråd så frågar här också

Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?

Jag tror att Micha Jung tävlar svårklass i hoppning och Ingrid Klimke svårklass i dressyr - men på mästerskapsnivå - tveksamt
 
Nä jag tänkte väl det. Tim Lips är bara 1.68 så du måste tänka på någon annan?
Bayro+Equestrian+Olympics+Day+4+zzT7gjBNCC4l.jpg


Okej behöver kanske skaffa glasögon
 
Jag tror att Micha Jung tävlar svårklass i hoppning och Ingrid Klimke svårklass i dressyr - men på mästerskapsnivå - tveksamt
Ingrid Klimke rider Grand Prix på CDI4*-nivå och slutade sjua efter Jan Brink och Briar i Världscupfinalen i dressyr 2002. Hon tog även fram Damon Hill..:love:

Jung tävlar hoppning på CSI4* med toppresultat :) och har hela stallet fullt med topphästar i alla discipliner :up:

@_Peplis_ Som svar på en annan fråga så är Tim inte särskilt lång. Men lång och ståtlig på tillhörande vit häst är Clarke Johnstone med Balmoral Sensation från Nya Zeeland. ;)
 
skrev i fel tråd så frågar här också

Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
 
OS blev som väntat och det var en ohyggligt svår bana med en massa konstiga vinklar m.m.,
där hinderdomarna fick huvudbry.
Pippa & Fox-Pitt fick ju utbrytningar på den svåra banan och svenskarna gjorde väl vad de kunde och var inte bättre än de var helt enkelt.
Att Herta inte skulle gå igenom efter terrängen var bara väntat, tyvärr då hon har haft problem i flera år.
Jag hade långtgående kontaker med OS-organisationen om att komma dit som hinderdomare/Volontär men de ställde enbart upp med inträdet samt mat/vatten och inget boende eller flygresa dit (förståeligt...) så det hade blivit lite väl dyrt att vara med.
Oh well........spännande var det att följa terrängen med en del rejäla fall i början.
 
OS blev som väntat och det var en ohyggligt svår bana med en massa konstiga vinklar m.m.,
där hinderdomarna fick huvudbry.
Pippa & Fox-Pitt fick ju utbrytningar på den svåra banan och svenskarna gjorde väl vad de kunde och var inte bättre än de var helt enkelt.
Att Herta inte skulle gå igenom efter terrängen var bara väntat, tyvärr då hon har haft problem i flera år.
Jag hade långtgående kontaker med OS-organisationen om att komma dit som hinderdomare/Volontär men de ställde enbart upp med inträdet samt mat/vatten och inget boende eller flygresa dit (förståeligt...) så det hade blivit lite väl dyrt att vara med.
Oh well........spännande var det att följa terrängen med en del rejäla fall i början.

På dig låter det som det var allmänt känt att Herta hade skadeproblem? OM det var så frågar jag mig igen hur i hela friden man kan ta ut en sån häst till ett OS??
 
Herta har tyvärr alltid varit konvalescent av olika anledningar efter större tävlingar vad jag vet. Jag lever inte i deras närhet och stor respekt för vad de gör men hästen har ju haft problem i många år.
Just denna gången kanske det var något annat, vad vet jag.
Synd att de inte kunde genomföra hoppningen och jag lider verkligen med familjen.
Men man undrar hur de tänkte innan ?
Hoppas Herta är ok nu :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp