Osannolika saker på Bukefalos.

Inte_Ung

Trådstartare
Jag sover just nu med en hund i sängen.
Hur otippat är inte det?
Vi har numera 3 hundar i familjen.

Det hade ingen trott för ett antal år sedan.
Jag är så förvånad!

Så vad har ni för osannolika saker att berätta?
 
Att jag precis gift mig med en man där vi sa under ett års tid att "Nej, vi kommer aldrig bli tillsammans. Vi ligger bara!" :angel::D Hade någon sagt till oss då att vi 3 år senare skulle vara gifta så hade jag blivit minst sagt paff.
 
Att jag bor på en tropisk ö i Australien och är förlovad med fantastisk man!

Lämnade Sverige i November 2014 för 1 års working holiday.... well, here I am med permanent uppehållstillstånd och ansökan om medborgarskap på g
 
Hela mitt liv har jag varit livrädd för att prata engelska och har därför knappt gjort det, varken i jobb eller skola eftersom jag helt enkelt inte har fixat det. Total råångest varje gång jag behövde ens säga hej liksom. Sedan blev jag tillsammans med en amerikan.

Vad är oddsen liksom 😅
 
Jag skulle aldrig någonsin bo i en stad. Aldrig! Att bo på landet har alltid varit min dröm. Tills jag för sju år sedan flyttade till just en stad pga studier och stormtrivdes. Därefter har jag bott i flera städer. Någonstans i bakhuvudet har jag dock känt att ”aldrig Malmö”, sämsta staden, typ. Nåväl, sedan 1,5 år sedan har jag bott i Malmö, och fler år kommer det bli.
 
Att jag kan tänka mig att gå i terapi
Att jag inte längre vill ha marsvin :cry:
Att jag har fyra hundar och att tre av dem har chihuahua i sig. Jag har alltid sagt att jag aldrig någonsin skulle skaffa chihuahua
 
Att jag jobbar som läkare, inne på 5e året och har fortfarande inte helt smällt att jag hamnade här.

Haha samma här! Har en nära släkting som jobbar som läkare och fick som barn och ungdom ständigt frågan ”ska du gå i ** fotspår?” och min spontana tanke och svar var alltid ALDRIG I LIVET. Skulle heller aaaaaaaldrig flytta tillbaka norrut efter att jag bott i Uppsala efter studenten.

Nu bor jag i Västerbotten sedan 8 år (!) och jobbar som just läkare. :D
 
Att jag skulle ha katt i vuxen ålder. Jag var sååååå less på katterna hemma hos mamma. Sen flyttade jag hemifrån. Gammelmorfar trillade av pinn, hans katt hade ingenstans att ta vägen och den flyttade hem till mig och min partner. Katten dog efter några år hos mig och sen kom det in möss i huset, efter ett år utan katt. Det blev en ny katt. Jag som inte "tycker om" katter. Utom mina två jag haft i vuxen ålder.

Det roliga är att nuvarande katt är ingen bra terapikatt som min partner säger. Han är väldigt egen. Vill inte kramas och gosa sådär som man vill att de ska (ja förutom med mig då) så nu smygtittar jag ibland på annonser på nya katter så maken också får gosa, kanske en omplacering så man vet mer vad man får. Vi får se. Kanske har vi två katter framöver. Jag menar, någon kanske rååååkar flytta hit när min partner är bortrest eller nåt 😁
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
236
Senast: Badger
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
803
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 092
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 455
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp