Oseriös avel 2019

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Wow vilken influencer du Ă€r :D I min chesterfield hörnsoffa finns 2 fleecefiltar frĂ„n lexington och en Hööks labradoodle. Alla bara: woooooow:eek: mĂ„ste ha en labradoodle i min soffa! Äntligen har dom fĂ„tt ett anvĂ€ndningsomrĂ„de
Inte utan att jag kÀnner mej lite katig nu :D Àntligen börjar folk förstÄ vem jag Àr :D
 
Undrar om inte marknaden hinner bli mĂ€ttad nu under coronatider, nĂ€r folk mĂ„ste stanna hemma med hundarna istĂ€llet för Ă„ka pĂ„ semester? Och med tanke pĂ„ aktiemarknaden finns det kanske annat att lĂ€gga pengarna pĂ„ Ă€n matchande fleecefiltar a la doodle i soffan? đŸ€”
Lite ot men vi har faktiskt diskuterat hur det blir nu med valpförsÀljning,det kan gÄ Ät 2 hÄll,antingen köper folk för dom Àr ÀndÄ hemma eller sÄ sitter vi uppfödare kvar med valpar för att ingen har rÄd att köpa dom.
 
Lite ot men vi har faktiskt diskuterat hur det blir nu med valpförsÀljning,det kan gÄ Ät 2 hÄll,antingen köper folk för dom Àr ÀndÄ hemma eller sÄ sitter vi uppfödare kvar med valpar för att ingen har rÄd att köpa dom.
Ja mycket beror ju pÄ lÀget för den enskilde personen. Har valpspekulanten blivit permitterad eller har dom kvar sin inkomst. Har dom bra grund i ekonomin sÄ dom kan köpa ÀndÄ osv osv. Det lÀr vi se framöver :) TrÄkigt för alla som bestÀllt valp utomlands ifrÄn eller ska exportera - det blir svÄrt nu.
 
Lite ot men vi har faktiskt diskuterat hur det blir nu med valpförsÀljning,det kan gÄ Ät 2 hÄll,antingen köper folk för dom Àr ÀndÄ hemma eller sÄ sitter vi uppfödare kvar med valpar för att ingen har rÄd att köpa dom.
Förhoppningsvis Àr era valpköpare seriösa och har gjort vÀl genomtÀnkta val inför köpet, men jag hoppas de oseriösa med fantasipriser sitter med stora, osÄlda kullar, Àven om det Àr synd om hundarna. :(
 
Ok förlÄt, inte direkt avel men hittade detta i en chihuahua-grupp :cautious:
SkÀrmklipp.JPG
 
Goda nyheter Àr sÀllsynta hÀr i trÄden, men dÄ och dÄ.... :)
https://www.gov.uk/government/news/...G3BKqryE1WOiLNLlo_8IKBi1mSLWJAyPaD-c_p78w1qtI

"Known as ‘Lucy’s Law’, it will mean that puppies and kittens can no longer be sold by a third party seller – such as a pet shop or commercial dealer – unless they have bred the animal themselves. Instead, anyone looking to buy or adopt a puppy or kitten under six months must either deal directly with the breeder or an animal rehoming centre. "
Ett steg i rÀtt riktning! Det kommer ocksÄ att göra det mycket svÄrare för dem som smugglar in valpar frÄn andra lÀnder. Gogo!
 
Goda nyheter Àr sÀllsynta hÀr i trÄden, men dÄ och dÄ.... :)
https://www.gov.uk/government/news/...G3BKqryE1WOiLNLlo_8IKBi1mSLWJAyPaD-c_p78w1qtI

"Known as ‘Lucy’s Law’, it will mean that puppies and kittens can no longer be sold by a third party seller – such as a pet shop or commercial dealer – unless they have bred the animal themselves. Instead, anyone looking to buy or adopt a puppy or kitten under six months must either deal directly with the breeder or an animal rehoming centre. "
Ett steg i rÀtt riktning! Det kommer ocksÄ att göra det mycket svÄrare för dem som smugglar in valpar frÄn andra lÀnder. Gogo!

BÄde smuggelvalpar och valpfabriker Àr ett vÀldigt stort problem i Storbritannien, sÄ hoppas det hjÀlper!

Jag kommer ihÄg en artikel dÀr man hade kört statistik pÄ veterinÀrkliniker dÀr och att franska bulldoggar (en av raserna som Àr populÀra bland smuggelvalpar) och deras medellivslÀngd kraschade ned till knappt tre Är! AlltsÄ mÄnga har kommit in med smuggelhundar av den rasen som har varit allvarligt sjuka och avlidit eller har fÄtt avlivats pÄ kliniken, fruktansvÀrt!
 
Senast Àndrad:
Min kÀra syster tyckte det verkade kÀckt med en sÄn dÀr labradoodle som Àr sÄ populÀr nu :banghead: hon ville inte alls förstÄ varför jag tycker det Àr helidiotiskt att skaffa en sÄn blandras. Trodde inte pÄ nÄtt av det jag sa :banghead: det har ju blivit en sÄn bra ras :banghead: ibland undrar jag om vi verkligen Àr slÀkt :meh:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sÄdan hÀr trÄd men eftersom jag kÀnner att jag ibland har ett behov av att fÄ krÀka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 171
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hÄlla denna utan tjafs men ÀndÄ fÄ förfÀras och förundras över mÀrkliga blandraser och hittepÄ! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
54 651
Senast: Nepenthe
·
Bukefalos SnÀlla @Gunnar kan du lÀgga till ett nytt prefix pÄ hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trÄdarna, liknande gnÀgg som finns pÄ...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sÄlde som valp men som jag köpte tillbaka för en mÄnad sedan dÄ Àg var sjuk. Han Àr 20 mÄnader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 882
Senast: Migo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp