Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske kan få låna honom o gör Poopin(g) :idea:
Jag har föreslagit henne att erbjuda han till avel för alla som vill ha -oodlevalpar för en nätt summa.
Fast det kanske är bättre att ha en prislista där "vanliga" parningar t.ex labra-doodle är billiga medans ovanliga parningar blir dyra 🤔
Vad tycker ni? Hur lägger man upp den här inkomstbringande hobbyn?

Hur tvättar man bort etik och moral lämpligast? Vi får nog börja med den kursen :angel::D
 
Jag har erbjudit uppfödarna i min bekantskapskrets att låna min mellanpudelhane, men tror ni tråkmånsarna har nappat? Icke. ;)

Han har visserligen varken meriter eller hälsokontroller, men är en väldigt trevlig individ, det bör väl räcka?

Jag är ju inte uppfödare, får jag nappa ändå? Alltså, tiken är ju ganska gammal och inte så trevlig, men hon har gjort hälsotester och shibor är ju jättesöta! Så om din är trevlig och min är ett meme liksom?
 
Jag är ju inte uppfödare, får jag nappa ändå? Alltså, tiken är ju ganska gammal och inte så trevlig, men hon har gjort hälsotester och shibor är ju jättesöta! Så om din är trevlig och min är ett meme liksom?
Äsch, det är väl bara att släppa ut henne några timmar nästa löp så fixar hon det själv. Nu är det visserligen vääääldigt länge sedan jag var i UK men vad jag kommer ihåg så fanns det väldigt många mer eller mindre märkliga blandningar. Snofsa till ett käckt designernamn och cascha in. :up:
 
Äsch, det är väl bara att släppa ut henne några timmar nästa löp så fixar hon det själv. Nu är det visserligen vääääldigt länge sedan jag var i UK men vad jag kommer ihåg så fanns det väldigt många mer eller mindre märkliga blandningar. Snofsa till ett käckt designernamn och cascha in. :up:
Kan funka! Men de enda intakta hanarna jag sett är typ labbar och border collies, det blir ju inget poo av det! :down:
 
Några papilotter (hur det nu stavas) i pälsen så kan du lätt kränga dom som poo :angel:
Papiljott?

papillon.jpg
 
Nu håller jag på att läsa in mig på prissättning och detta var ett exempel som jag stötte på;
Pris = handpenning 3000 kr, avdraget på totala köpesumman sedan. (11500kr för hanar. 12500 kr för tikar. 14000 kr beroende på om någon valp får en extra fin och ovanlig teckning).

Det här är för fina Chiweenie-valpar :idea:

Jag häpnar... :banghead::banghead::banghead:
 
Nu håller jag på att läsa in mig på prissättning och detta var ett exempel som jag stötte på;
Pris = handpenning 3000 kr, avdraget på totala köpesumman sedan. (11500kr för hanar. 12500 kr för tikar. 14000 kr beroende på om någon valp får en extra fin och ovanlig teckning).

Det här är för fina Chiweenie-valpar :idea:

Jag häpnar... :banghead::banghead::banghead:
Fina vad? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 103
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
630
· Visningar
54 312
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 848
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp