Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden i annonsen är född blind, och jag tolkar ingen här inne som att hunden ska avlivas nu utan att den borde ha avlivats när den föddes.
Något jag dock personligen tycker är det stora problemet i nuläget är att hunden ska omplaceras, och att man vill ha 10.000 kr för det. Det känns inte som att man då har hundens bästa i åtanke.
Jaha, okej! Då är jag med (och håller med).
 
Korsning schäfer, malle, rottis och broholmer. Hanen just fyllda ett år...
Väldigt olyckligt. Personen äger både tiken och hanen, motiveringen till att behålla de tjuvparade valparna var pga hen påstår sig vara en djurvän....
Då broholmern är ”min” ras blir jag upprörd. Det finns ganska höga krav på individen för att den ens ska bli avelsgodkänd.
Har mailat den här personen, men inte fått något svar.
 
Väldigt olyckligt. Personen äger både tiken och hanen, motiveringen till att behålla de tjuvparade valparna var pga hen påstår sig vara en djurvän....
Då broholmern är ”min” ras blir jag upprörd. Det finns ganska höga krav på individen för att den ens ska bli avelsgodkänd.
Har mailat den här personen, men inte fått något svar.

Usch vad tråkigt :/

Vill ju inte måla fan på väggen och hoppas verkligen valparna kommer till kunniga hem
... men det känns dom risken är väldigt stor att det kommer sluta med omplaceringscirkus, hundar som inte mår bra och collateral damage :/

Hade kanske varit mycket mer djurvänligt med en abortspruta :(
 
Väldigt olyckligt. Personen äger både tiken och hanen, motiveringen till att behålla de tjuvparade valparna var pga hen påstår sig vara en djurvän....
Då broholmern är ”min” ras blir jag upprörd. Det finns ganska höga krav på individen för att den ens ska bli avelsgodkänd.
Har mailat den här personen, men inte fått något svar.

Det är väl inte jättehöga krav för att få en broholmer avelsgodkänd? De ska ha gjort BPH/MH och vara röntgade (men inget krav på att de ska vara fritöntgade).

Hursomhelst låter detta som en farlig blandning (har själv malle).
 
Det är väl inte jättehöga krav för att få en broholmer avelsgodkänd? De ska ha gjort BPH/MH och vara röntgade (men inget krav på att de ska vara fritöntgade).

Hursomhelst låter detta som en farlig blandning (har själv malle).
BPH/MH, Röntgen (HD, ED) och utställning. Relativt höga (vilket är bra!) i jämförelse med tidigare raser jag har haft. Beror ju alltid på vad man jämför med.
 
"Söker en tik till min presa canario

Han ska fylla 6 år 20 augusti.
Väger 60 kg och importerad från tysk.
Själv klart stam tavla och röntgade höfter med bra betyg.
Jo jag söker en tik som man skulle kunna para honom med. Kanske en lika dan eller så är jag själv mer sugen på en american bullly xl-xxl.
Men kom med förslag, det kommer bli super fina valpar hursom."


Spelar ingen roll vilken tik vi tar, kommer bli superfina valpar.... :meh:
 
532F4D9F-EF3B-4BA1-939B-49CC8C0126F8.png

:crazy: :eek: :nailbiting: O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 174
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
54 951
Senast: Wingates
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 882
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp