Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just som @Fetaost skriver har jag sett flertalet som frågar hur de ska lära sin valp att inte göra av sig inne samt lära den att vara ensam hemma.

Jag hänger på en del labrador grupper på fb här i australien och i min stad.

Gemensamt för dessa frågor i grupper är att de oftast haft valpen hemma mindre än 3 DAGAR!! Folk är dumma i huvudet........
Jag ser också detta Hela tiden, tillsammans med frågan om hur man hanterar aggressiva valpar. Deras bits nämligen. :idea:
 
Slösurfade på Blocket. Någon säljer oreggade cockervalpar för MER än vad jag betalat för min reggade. Mamman har ingen stamtavla men är cocker. Inte ett ord om hälsotester. Ett av försäljningsargumenten var att valparna åt Royal Canin.

Well...
 
O_o Alltså, jag blir alltid så skeptisk när folk skriver in mindre vanliga raser i sådana här tjugovägskorsningar. Jag tror helt seriöst att hälften är hittepå. Känns mer troligt att det är en Schabrador med en gnutta husky, typ.
Man kan ju hoppas! Syns inte på valparna att det skulle vara pyrinee eller malamute i dem heller. Stod att mamman var första tre men hon ser mest ut som en malle och pappan de sista tre, han ser mest ut som en labrador. Så du kan säkert ha rätt i dina misstankar!
 
Hittade en nyproducerad kull Rottweilervalpar reggade på avelsdata efter en hane med ED 1 O_o
Jag har för mig att de har krav på fria armbågar och höfter för registrering. Har jag fel?
Tycker iaf att det är högst oseriöst att avla på en sådan hund. Så trång är inte avelsbasen och rasen har problem med ED och dessutom blir hundarna tyngre och tyngre.
 
Hittade en nyproducerad kull Rottweilervalpar reggade på avelsdata efter en hane med ED 1 O_o
Jag har för mig att de har krav på fria armbågar och höfter för registrering. Har jag fel?
Tycker iaf att det är högst oseriöst att avla på en sådan hund. Så trång är inte avelsbasen och rasen har problem med ED och dessutom blir hundarna tyngre och tyngre.
Det har i alla fall tidigare varit krav på fria armbågar.
 
En annons på frallavalp för 35 k, ser ut att vara någon slags merle på bilden och står att den har stamtavla i både rubrik och i texten men kan inte vara i skk med den färgen va? Lurendrejeri att skriva stamtavla då? Eller får folk förstå det själva?
Troligen reg på nätet i egenritade stamtavlan, det heter W någonting
jag gjorde en stamtavla där med frallavalp,mamma kanin o pappa goddag yxskaft, gick utmärkt 🙈 :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 701
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
48 272
Senast: Fetaost
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp