Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte vara ute och kika på valpannonser, men av någon anledning kunde jag inte låta bli ikväll och det är inte särskilt rolig läsning. Franska bulldoggar i allsköns modefärger och Am. Bullies av olika varianter toppar listan tillsammans med cavapoos... och av någon ohelig anledning - "Frugs" alltså French bulldog x Pug. HUR tänker man där?!
 
Annonsen är borta nu, men det var valpar till salu, Rottweiler x Dansk-Svensk gårdshund. Och det var tiken som var Dansk-Svensk, hon kan inte haft det lätt genom den processen.
Förra veckan såg jag en Rottweiler "utan ben" typ.
Jag trodde först den låg ner/kröp fram innan jag såg att den faktiskt hade askorta ben 😮
Utöver det så såg den verkligen ut som en ren Rottis. Oerhört märklig!
Undra vad det var i den :confused:
 
De har ju så smala ansikten och huvuden? Denna hade jättegrov skalle och den där breda lite platta nosen och grodmunnen som dagens Rottisar tenderar att ha.
Men allt är möjligt antar jag.
Rottisskallen verkar slå igenom ganska hårt tycker jag, ungefär som staffenosen.
 
Förra veckan såg jag en Rottweiler "utan ben" typ.
Jag trodde först den låg ner/kröp fram innan jag såg att den faktiskt hade askorta ben 😮
Utöver det så såg den verkligen ut som en ren Rottis. Oerhört märklig!
Undra vad det var i den :confused:
Det kan vara en form av dvärgväxt. Vet att det finns inom labrador, såg flertalet på ett Working Test.
 
Förra veckan såg jag en Rottweiler "utan ben" typ.
Jag trodde först den låg ner/kröp fram innan jag såg att den faktiskt hade askorta ben 😮
Utöver det så såg den verkligen ut som en ren Rottis. Oerhört märklig!
Undra vad det var i den :confused:
Kan vara en rottis med dvärgväxt :) jag har sett en springer spaniel med dvärgväxt och det var precis som du beskriver vanlig kropp vanligt ansikte och vanlig svans men nästan inga ben :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 712
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
48 577
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp