Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar vilken ras "boven" har. Tippar på att det inte är samma i alla fall.

Det såg ut att vara två chihuahuor. Den ena liten och korthårig. Den andra såg ut som en större chihuahua av långhårig variant.

Varför sprutade hon inte tiken när hon hittade dem tillsammans då? :grin: Jag säger pengakåt idiot :meh:

Ja du. Det kan man fråga sig. Inte bryr man sig mycket om tiken eller valparna eller valpköparna iaf när man låter dräktigheten fortsätta.

Och inte kan hon räkna heller,fast det är nog okunskap.en tik är dräktig 63 dygn +- några dagar, hon ska snitta om 3 mån,blir liiiiiiiiiiiiiiite sent då

Ja, om tre månader lär valparna redan vara födda.
 
Det såg ut att vara två chihuahuor. Den ena liten och korthårig. Den andra såg ut som en större chihuahua av långhårig variant.



Ja du. Det kan man fråga sig. Inte bryr man sig mycket om tiken eller valparna eller valpköparna iaf när man låter dräktigheten fortsätta.



Ja, om tre månader lär valparna redan vara födda.
Men vadå ska hon samla in pengar till ett ev kejsarsnitt? Eller tror hon att man kan beställa ett kejsarsnitt?
 
Annons på blocket, nån som hört talas om denna nya "ras"? :banghead:

Valp av rasen Companion dog..
"Companion dogs är början till en ny ras men är inte registrerad i skk. Denna ras är en ren sällskaps hund och närmre sitt ursprung än de flesta andra raser. Detta för en bättre hälsa och sundare kropp så att du och din hund förhoppningsvis kan få många fina år framför er. Mamma och pappa är självklart hälsotestade"

Mamma schäfer och pappa Wolf dog..början till ny ras? Ren sällskapsras? Bättre hälsa? Så många frågor..:confused:
 
Det ringer en klocka, det låter som nåt jag sett på nåt forum för några månader sen.
Nån som ville skapa en ny ras och som inte verkade särskilt impad av SKK.

Annons på blocket, nån som hört talas om denna nya "ras"? :banghead:

Valp av rasen Companion dog..
"Companion dogs är början till en ny ras men är inte registrerad i skk. Denna ras är en ren sällskaps hund och närmre sitt ursprung än de flesta andra raser. Detta för en bättre hälsa och sundare kropp så att du och din hund förhoppningsvis kan få många fina år framför er. Mamma och pappa är självklart hälsotestade"

Mamma schäfer och pappa Wolf dog..början till ny ras? Ren sällskapsras? Bättre hälsa? Så många frågor..:confused:
 
Här i Aus går det knappt att hitta renras för under 4000 dollar nu sedan corona (jag brukar höfta och räkna x 6.5 = SEK ).

Alla hundstall och rescues är "tömda". Motsvarigheten till blocket är "tömd" på hundar....

Jag tänker att jag nog kan fynda valp/unghund om ~6-8 månader........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 695
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
48 000
Senast: Lyan
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 705
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp