Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten jag tror inte att det är dem.

Annonsen är skriven på ett annat sätt, det saknas länken till deras blog och kommentaren typ 'vi säljer till nån som vill ha en kompis, ej utställning'

Gissar att nån annan hoppat på 'trenden' :/
 
Förresten jag tror inte att det är dem.

Annonsen är skriven på ett annat sätt, det saknas länken till deras blog och kommentaren typ 'vi säljer till nån som vill ha en kompis, ej utställning'

Gissar att nån annan hoppat på 'trenden' :/
Jag öppnade inte ens länken utan tog för givet att det var dom :o med ledning av det horribla priset.
 
Förresten jag tror inte att det är dem.

Annonsen är skriven på ett annat sätt, det saknas länken till deras blog och kommentaren typ 'vi säljer till nån som vill ha en kompis, ej utställning'

Gissar att nån annan hoppat på 'trenden' :/
Det är så de brukar skriva. Och kommentaren om kompis, inte utställning, började läggas till i annonserna när hen inte längre var med i SKK.
 
På en relaterande not, jag skulle aldrig kunnat drömma om att tax skulle bli en trendhund.

Visar ju bara vilken 'magi' man kan skapa med en häftig färg och en tv-kändis. 🙄
Du har hittat affärsidén! Välj en ras som inte är så väldigt populär (än) i det "rätta" kretsarna. Rasen ska vara liten och relativt billig i inköp och att föda upp (inga grand danois eller raser som får 1-2 valpar med kejsarsnitt). Främsta villkoret är att det ska vara en ras där det förekommer felfärgade hundar (som är ännu billigare i inköp), gärna med blå ögon. Läs på noga så att du säkert får de felande generna. Sedan är det bara att sätta igång och producera unikt färgade hundar.
För att få extra skjuts med marknadsföringen så skänker du en hund till en kändis (eller kunglighet).
Visst, du tjänar kanske inte lika mycket som en -poo eller doodle-uppfödare, men inköpen av starthundarna blir lägre och du kan inte anklagas för blandrasavel ;) (såvida du inte för att få lite extra skjuts i färgandet i smyg blandar in annat)
Tax och pudel är redan upptagna - vad kan det finnas för andra raser att satsa på? Någon terrier? Spaniel kan bli felfärgad men inte tillräckligt för att vanligt folk ska förstå det.
 
Du har hittat affärsidén! Välj en ras som inte är så väldigt populär (än) i det "rätta" kretsarna. Rasen ska vara liten och relativt billig i inköp och att föda upp (inga grand danois eller raser som får 1-2 valpar med kejsarsnitt). Främsta villkoret är att det ska vara en ras där det förekommer felfärgade hundar (som är ännu billigare i inköp), gärna med blå ögon. Läs på noga så att du säkert får de felande generna. Sedan är det bara att sätta igång och producera unikt färgade hundar.
För att få extra skjuts med marknadsföringen så skänker du en hund till en kändis (eller kunglighet).
Visst, du tjänar kanske inte lika mycket som en -poo eller doodle-uppfödare, men inköpen av starthundarna blir lägre och du kan inte anklagas för blandrasavel ;) (såvida du inte för att få lite extra skjuts i färgandet i smyg blandar in annat)
Tax och pudel är redan upptagna - vad kan det finnas för andra raser att satsa på? Någon terrier? Spaniel kan bli felfärgad men inte tillräckligt för att vanligt folk ska förstå det.
Men en Pax vore ju fräsigt 😂
 
Du har hittat affärsidén! Välj en ras som inte är så väldigt populär (än) i det "rätta" kretsarna. Rasen ska vara liten och relativt billig i inköp och att föda upp (inga grand danois eller raser som får 1-2 valpar med kejsarsnitt). Främsta villkoret är att det ska vara en ras där det förekommer felfärgade hundar (som är ännu billigare i inköp), gärna med blå ögon. Läs på noga så att du säkert får de felande generna. Sedan är det bara att sätta igång och producera unikt färgade hundar.
För att få extra skjuts med marknadsföringen så skänker du en hund till en kändis (eller kunglighet).
Visst, du tjänar kanske inte lika mycket som en -poo eller doodle-uppfödare, men inköpen av starthundarna blir lägre och du kan inte anklagas för blandrasavel ;) (såvida du inte för att få lite extra skjuts i färgandet i smyg blandar in annat)
Tax och pudel är redan upptagna - vad kan det finnas för andra raser att satsa på? Någon terrier? Spaniel kan bli felfärgad men inte tillräckligt för att vanligt folk ska förstå det.
Långhårig corgi kanske? :idea: Vanliga korthåriga är ju redan väldigt populära i sociala medier, så då är redan den biten halvt fixad ;)
 
Följer en poogrupp på Facebook där en uppfödare har ett hundratal i kö och dom som står i kö hos henne får inte stå i kö någon annanstans. Undra hur många tikar hon tänkt para eller hur många årtionden dessa stackare ska behöva köa?
 
För en som inte är så insatt alls i hundvärlden, hur kontrollerar man att köparen inte står i flera köer?
Själva poängen var mer att dessa hundar får 2 till 4 valpar så har hon inte 30 tikar så lär hon inte ha valpar åt ens hälften dom närmaste tio åren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 705
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
48 363
Senast: dobbis
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp