Oseriös avel 2021

Jag tycker det är färre. De var ju på modet för några år sedan, ffa för de blå ögonen. Men nu tycker jag att det har svalnat. I ”orten” där jag bodde förut såg jag mest bullys och oreggade mallar :cry: jag tycker malinois verkar bli en ”mode-ras” nu. Folk ser coola mallar på sociala medier och tror av någon anledning att alla mallar är födda som välutbildade IGP-hundar som man kan impa på polarna med. Självklart oreggade i de allra flesta fall, av naturliga skäl. Men fortfarande riktigt jäkla illa.
Vi bor ju i samma stad, finns några "Mallar" i området där jag bor som rent utav är farliga som deras ägare tränar "skydd" med.
Man vänder fortare än kvickt när man ser dom ute. :nailbiting:
 
"We have 4 beautiful tabetindoodles girls for sale 2 black and 2 brown dad is a black toy poodle and mum is a tabetin spaniel pups are handled daily parents are much loved family pets pups will be microchipped and jabbed..."

😂
Någon som har en tabetin spaniel här på forumet tro? :D
 
Nu har jag sett allt. Husky x pug. Planerad parning. :arghh:
Undrar om alla blir så fula som den här som jag hittade:
n1775c7jjkhz.jpg


Ska man försöka se NÅGOT positivt så kanske den iaf kan andas ordentligt med den längre nosen..
 
Idag sprang det fram en stor lös okänd hund till oss när vi var ute och gick(varför detta väldigt ofta händer mig och min hund som är så rädda är ett mysterium).
Såg direkt att det var någon doodlekombination. Visade sig vara pudel och Aussie 🙄 vad vill man ha ut av att korsa en pudel och en vallhund tro 🤔
Denna gången var det en vänligt inställd hund så det gick bra, även fast jag och vovve som vanligt var helt skakig efteråt. Jag hade honom bakom mig och försvarssprayen i högsta hugg för säkerhets skull 🙈
 
Vill man ha en snygg hund som slutresultat tänker jag att mops är det absolut sista man borde blanda i... :nailbiting: Huskyn däremot är för fin för sitt eget bästa, tvi fan att de har blivit på modet att använda i olika trendmixar.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 230
Senast: doppler
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 900
Senast: zassoo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 457
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp