Oseriös avel 2021

Särbons granne har en av sina fodertikar hemma med valpar, han avrådde från att klappa henne eftersom hon var påtagligt osäker och han "inte litar på henne att hon inte skulle kunna bita". Lysande avelsmaterial..... Synd för hon är den som ser minst groteskt byggd ut av de hundar jag sett att han har...
 
Särbons granne har en av sina fodertikar hemma med valpar, han avrådde från att klappa henne eftersom hon var påtagligt osäker och han "inte litar på henne att hon inte skulle kunna bita". Lysande avelsmaterial..... Synd för hon är den som ser minst groteskt byggd ut av de hundar jag sett att han har...
Avråddes han från att klappa henne när hon var hos sina valpar eller övh?
Att tikar med valpar inte vill ha okända runt sig i en ny miljö köper jag helt.
 
Vad är det för ras? Det finns ju raser som har hög skärpa och intigritet redan från start och har de då valpar så kan ribban höjas rejält. Tänker bara att det inte alltid betyder att det är dåligt avelsmaterial.
En liten bully. Hunden var påtagligt osäker i kroppspråket. Hon är enligt honom inte lika rastypisk som önskat, dvs hon ser i mina ögon faktiskr mindre skevt byggd ut än de andra...
.
 
Särbons granne har en av sina fodertikar hemma med valpar, han avrådde från att klappa henne eftersom hon var påtagligt osäker och han "inte litar på henne att hon inte skulle kunna bita". Lysande avelsmaterial..... Synd för hon är den som ser minst groteskt byggd ut av de hundar jag sett att han har...
När en släkting skulle välja valp ur en kull av en sällskapsras, fick uppfödaren stänga in tiken bakom kompostgaller. Hon morrade och gjorde utfall mot besökarna, särskilt de manliga. Det fanns andra tikar med valpar där samtidigt som inte betedde sig så, så det lär inte ha varit något rastypiskt. Tyvärr är inte den numera vuxna valpen helt stabil mentalt han heller.
 
Någon som är sugen på en labradoodle för 42 000? :nailbiting: Jag trodde pudelmixmarknaden skulle bli mättad någon gång nu när typ alla inklusive fan och hans moster köpt en under coronahysterin, men det verkar inte vara möjligt.
 
Någon som är sugen på en labradoodle för 42 000? :nailbiting: Jag trodde pudelmixmarknaden skulle bli mättad någon gång nu när typ alla inklusive fan och hans moster köpt en under coronahysterin, men det verkar inte vara möjligt.
Tar nog ett litet tag till. Men det borde förhoppningsvis närma sig nu
 
Låter ju dessutom som den har mops i sig istället för pudel. ;P Krullhårig mops hade väl varit kul? ;)
Jag har träfat en sån korsning. Hon är faktiskt rakhårig och behöver klippas för att inte gro igen. Mentalt sett har pudeln slagit igenom, hon är väldigt arbetsvillig och lättlärd. Utseendemässigt får hon väl kallas fulsöt, men hon har i alla fall nos..
 
Huskydoodles.
Finns det någon ras kvar som sluppit undan från att bli en doodle eller poo snart?
Har hittills inte sett någon salukidoodle eller så, men det finns säkert någonstans :cautious: Tror förvisso att det skulle kunna bli ganska fint, åtminstone om de blir som lite elegantare storpudlar. Storpudlar i sig kan ju vara väldigt fina (framförallt när de är nedklippta :p )
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 086
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 937
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp