Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Oseriös avel 2021

Hittade bara dessa (fanns en till men lyckas inte få in bild) vid en snabb googling så det verkar inte vara en vanlig korsning iallafall. Inte jättevackra tyvärr
Visa bifogad fil 71808

Jag är svag för raggiga vinthundar, så jag tyckte den var rätt fin faktiskt.

Den här saluki/labrador-korsningen var å andra sidan en av de fulaste hundar jag någonsin sett.

1623864292076.png

Jahapp, ännu en tik med brutet BPH som är dräktig. Samma uppfödare som avlat på tik som fått fördjupad genomgång pga aggressivitet. Så sjukt onödigt, finns jättemycket bra avelsmaterial bland dvärgschnauzer så finns noll anledning att avla på sådana hundar.
Blir så less! :(

Jahapp, ännu en tik med brutet BPH som är dräktig. Samma uppfödare som avlat på tik som fått fördjupad genomgång pga aggressivitet. Så sjukt onödigt, finns jättemycket bra avelsmaterial bland dvärgschnauzer så finns noll anledning att avla på sådana hundar.
Blir så less! :(
Och en kullbror till den dräktiga tiken har precis fått en kull. Han har inte ens gjort BPH eller MH, kanske lika bra det när kullsysterns var så dåligt…😩😑🙄

En jobbarkompis har köpt en Aussie/BC/Golden och "Vit Schäfer" för 25 000:-.
En tik. Så det kan avlas....
Personen har redan en liknande mix som hen planerar att ta en kull på. Hen hade dock låtit röntga hunden först och vetten hade avrått då ena höften inte såg bra ut. Ägaren var dock inte övertygad för hunden sprang mycket och låg och sov med rakt bakåtsträckta bakben ibland. Jag fick se bilderna. Skulle tippa på C+D. Vilket jag också sa.

En jobbarkompis har köpt en Aussie/BC/Golden och "Vit Schäfer" för 25 000:-.
En tik. Så det kan avlas....
Personen har redan en liknande mix som hen planerar att ta en kull på. Hen hade dock låtit röntga hunden först och vetten hade avrått då ena höften inte såg bra ut. Ägaren var dock inte övertygad för hunden sprang mycket och låg och sov med rakt bakåtsträckta bakben ibland. Jag fick se bilderna. Skulle tippa på C+D. Vilket jag också sa.
Fy vad less man blir!

Har nyss kommit rekommendationer om röntgen på min ras så tänkte röntga båda mina hanar, det känns nervigt!

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
2
Svar
29
· Visningar
1 679
Hundavel&Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 630
Hemmet Dags för en ny tråd för våra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte är med på...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
4 455
Hundavel&Ras Vi har haft schäfer (hanar) i nästan 30 år och nu när "vår" uppfödare inte längre föder upp hundar så bestämde vi ganska tidigt att det...
Svar
19
· Visningar
1 749

Allmänt, Barn, Dagbok

• Det var bättre förr
  • Störiga saker vi stör oss på, del 17
  • Vandra i Grövelsjön?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur lång tid nipet horse
  • Föl 2021