Oseriös avel 2021

”Om jag skulle vilja ha en fralla skulle jag alla dagar i veckan köpa en av dig”
Från m’s instagram.
 
Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
 
Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
Ja jag ser många av dessa i stadsmiljö, även inne i Stockholm har jag sett huskys knalla runt i köpcentrumen.
 
Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?

När jag gick valpkurs för flera år sedan så var det en kille med huskyvalp i samma grupp. Han bodde i lägenhet i stan, var "emo" och hundvalpen var mörk, med blå ögon. Han hade valt hundrasen för utseendet. Han hade inga planer på att låta hunden dra. Trevlig kille, men ingen koll på vad han hade i kopplet. :p

Staffar och staffekorsningar upplever jag som vanligare, dock.
 
När jag gick valpkurs för flera år sedan så var det en kille med huskyvalp i samma grupp. Han bodde i lägenhet i stan, var "emo" och hundvalpen var mörk, med blå ögon. Han hade valt hundrasen för utseendet. Han hade inga planer på att låta hunden dra. Trevlig kille, men ingen koll på vad han hade i kopplet. :p

Staffar och staffekorsningar upplever jag som vanligare, dock.
En av mina grannar (med noll hundintresse och kunskap) tog över en husky när en henne närstående familj blev "allergisk". Grannen och hunden har det jättebra ihop :heart Jag bara "kan ni inte gå runt och vara lyckliga där färre ser er?"

Bara för att det inte måste vara en katastrof behöver det inte vara en god idé.
 
Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
Jag tycker det är färre. De var ju på modet för några år sedan, ffa för de blå ögonen. Men nu tycker jag att det har svalnat. I ”orten” där jag bodde förut såg jag mest bullys och oreggade mallar :cry: jag tycker malinois verkar bli en ”mode-ras” nu. Folk ser coola mallar på sociala medier och tror av någon anledning att alla mallar är födda som välutbildade IGP-hundar som man kan impa på polarna med. Självklart oreggade i de allra flesta fall, av naturliga skäl. Men fortfarande riktigt jäkla illa.
 
Kan du inte smygta en bild och posta här? Jag blir nyfiken på hur en sån skulle se ut
Inte helt ovanligt att rottisar får till det med jack russeln och taxar av någon anledning, har träffat flera. Relativt fula hundar grov kropp litet huvud halvkorta ben lite spret här och där I övrigt släthårig.
 
Inte helt ovanligt att rottisar får till det med jack russeln och taxar av någon anledning, har träffat flera. Relativt fula hundar grov kropp litet huvud halvkorta ben lite spret här och där I övrigt släthårig.
Om man ändå skall göra en blandras kan man ju välja två lämpliga raser. Fattar inte ens hur man får idén att blanda en rottweiler med taxar och Jack Russel
 
Om man ändå skall göra en blandras kan man ju välja två lämpliga raser. Fattar inte ens hur man får idén att blanda en rottweiler med taxar och Jack Russel
Nej jag förstår inte heller men på något sätt lyckas väl dom ettriga små terrierna komma till 😅
 
Alltså den ser ut exakt som en ful rottweiler (tänk dig de där extrema utställningsrottisarna) fast med en dm långa ben.
Det låter skitfult :P

Alltså, det finns ju väldigt få hundindivider som inte har något fint, eller charmigt, eller vackert, så träfffade jag den skulle jag säkerrt se det fina :heart

Men som koncept låter det som man försöker få till något riktigt oestetiskt. :P
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 108
Senast: doppler
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 947
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp