Oseriös avel 2021

Hittade bara dessa (fanns en till men lyckas inte få in bild) vid en snabb googling så det verkar inte vara en vanlig korsning iallafall. Inte jättevackra tyvärr
Visa bifogad fil 71808

Jag är svag för raggiga vinthundar, så jag tyckte den var rätt fin faktiskt.

Den här saluki/labrador-korsningen var å andra sidan en av de fulaste hundar jag någonsin sett.

1623864292076.png
 
Jahapp, ännu en tik med brutet BPH som är dräktig. Samma uppfödare som avlat på tik som fått fördjupad genomgång pga aggressivitet. Så sjukt onödigt, finns jättemycket bra avelsmaterial bland dvärgschnauzer så finns noll anledning att avla på sådana hundar.
Blir så less! :(
 
Jahapp, ännu en tik med brutet BPH som är dräktig. Samma uppfödare som avlat på tik som fått fördjupad genomgång pga aggressivitet. Så sjukt onödigt, finns jättemycket bra avelsmaterial bland dvärgschnauzer så finns noll anledning att avla på sådana hundar.
Blir så less! :(
Och en kullbror till den dräktiga tiken har precis fått en kull. Han har inte ens gjort BPH eller MH, kanske lika bra det när kullsysterns var så dåligt…😩😑🙄
 
En jobbarkompis har köpt en Aussie/BC/Golden och "Vit Schäfer" för 25 000:-.
En tik. Så det kan avlas....
Personen har redan en liknande mix som hen planerar att ta en kull på. Hen hade dock låtit röntga hunden först och vetten hade avrått då ena höften inte såg bra ut. Ägaren var dock inte övertygad för hunden sprang mycket och låg och sov med rakt bakåtsträckta bakben ibland. Jag fick se bilderna. Skulle tippa på C+D. Vilket jag också sa.
 
En jobbarkompis har köpt en Aussie/BC/Golden och "Vit Schäfer" för 25 000:-.
En tik. Så det kan avlas....
Personen har redan en liknande mix som hen planerar att ta en kull på. Hen hade dock låtit röntga hunden först och vetten hade avrått då ena höften inte såg bra ut. Ägaren var dock inte övertygad för hunden sprang mycket och låg och sov med rakt bakåtsträckta bakben ibland. Jag fick se bilderna. Skulle tippa på C+D. Vilket jag också sa.
Fy vad less man blir!

Har nyss kommit rekommendationer om röntgen på min ras så tänkte röntga båda mina hanar, det känns nervigt!
 
Lite OT då det ska inte vara en blandis men ... "Vi säljer henne eftersom vi båda jobbar heltid och egentligen inte har tid med hund, reflektera ordentligt över eran situation innan ni beslutar er för att köpa hundvalp!"
6 månader gammal, så kanske börjar Corona valparna dyka upp.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 079
Senast: doppler
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 547
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
993
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 925
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp